    From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa ciepła inaczej
    Date: Wed, 8 Feb 2012 16:10:19 +0000 (UTC)

    4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A to +10 na strychu to jak myślisz skąd się wzięło?
    >
    > Marek

    Mniej więcej z tego samego źródła skąd się bierze +16 w mieszkaniu w blokach
    jak zakręcić wszystkie kaloryfery. Tam jest kilka kominów, Jak sąsiedzi palą w
    piecach to kominy ciepłe. Leci niczym nie ocieplony przewód wentylacyjny od
    bardzo dużego sklepu na parterze. Ucieka sufitami sąsiadom. Tylko bez pouczeń
    że oziębię i sąsiedzi będą musieli bardziej grzać. Nie jestem w stanie tego
    oziębić w takim stopniu żeby z ćwierć stopnia ubyło. Za duża kubatura na pompę
    co pobiera 1200W. Puszczę przez parownik całe powietrze jakie teraz wyrzucam
    wentylacją. Oglądałem przed chwilą w necie sprężarki. Producenci podają
    parametry. Nie wiem skąd ludzie biorą informacje o cudownym COPie. W
    dokumentacjach producenci podają taki jak im wychodzi. Widocznie u sprzedawców
    następuje cudowne rozmnożenie. Przy -5 wychodzi poniżej 1. Przy + 15 we
    wszystkich PDFach jakie dzisiaj otworzyłem jest na poziomie 3. Czyli żeby być
    do przodu i żeby był przyzwoity czas zwrotu wypadało by włączać ustrojstwo jak
    będę miał do wykorzystania powietrze o temperaturze wyższej niż +10.
    Ogrzewanie w mieszkaniu mam. Potrzebuję coś do grzania ciepłej wody. A jak by
    przy okazji dało się coś uszczknąć na grzanie to wcale mnie to nie zbrzydzi.
    Kiedyś podłączyłem miernik zużycia prądu pod bojler. Przez miesiąc nabił
    prawie 5 dych. Jak bym obniżył rachunki przez 9 miesięcy w roku o 2/3 to
    zostanie mi w kieszeni parę groszy. Latem pobierając bardzo gorące powietrze
    ze strychu tylko wszystkim mogę dobrze zrobić. Ale też tylko teoretycznie bo
    co ja tam wychłodzę kilkoma kilowatami. Zwłaszcza że zimne powietrze wiem jak
    latem zagospodarować. W przypadku kupnego klimatyzatora koncepcja jest prosta.
    Zbiornik z 200 litrów. Bezciśnieniowy. Z laminatu szklano epoksydowego.
    Robiłem w życiu takie rzeczy i mnie to nie przeraża. Dla mnie to proste.
    Zbiornik ocieplony. Laminat dlatego że zbiornik będzie musiał mieć kształt
    umożliwiający zmieszczenie na prostokącie 70cm na metr zbiornika i sprężarki.
    Przy dnie zbiornika chłodnica z klimatyzatora. Za grzałkę będzie robiła. na
    górze druga chłodnica z klimatyzatora robiąca za wymiennik ciepła. Jak nie
    wypali z takim wymiennikiem to założę płytowy z dodatkową pompkę. To ma robić
    za podgrzewacz przepływowy. Do wymiennika dochodzi zimna woda a po podgrzaniu
    idzie do bojlera gdzie jest dogrzewana jeśli zaistnieje taka potrzeba.
    Parownik z wentylatorem na strychu. Od dawna na strychu mam zrobione
    rozprowadzenie ciepłego powietrza i wentylacji. Wystarczy że się logicznie do
    tych instalacji wepnę.