  • Data: 2009-01-09 14:34:37
    Temat: Re: Pompa ciepla - koszty
    Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:gk7jj8$cv1$1@pippin.nask.net.pl...

    > Bo używane są w nim specjalne, powlekane rury miedziane przystosowane do
    > wysokiego ciśnienia czynnika. Są generalnie droższe niż zwykłe rury PE.

    tak, ale tych rur kładziesz 3 razy mniej niż rur PE i koszt wychodzi ten sam

    > Dlaczego wybrałeś taki czynnik ? R407C to niespecjalnie dobry pomysł,

    ja nie wybierałem tego czynnika tylko producent pompy - szwedzki Megaterm
    jest gorszy od swojego poprzednika - Freonu, ale innego nie wolno a ten jest
    bezpieczny
    w Szwecji też są surowe normy ekologiczne i bezpieczeństwa
    chłodnik mówił, że różnica w wydajności to kilka procent więc nie jest źle