    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <1rlt4qhuiw8gf$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <2nq3nagcxeej$.dlg@myjk.org>
    <7...@g...com>
    <2cyvgqhfvlpb$.dlg@myjk.org>
    <6...@g...com>
    Date: Tue, 19 Aug 2014 15:33:17 +0200

    Tue, 19 Aug 2014 03:30:51 -0700 (PDT), Adam

    > Nie przekrecaj (moze troche zbyt ogolnie poprzednie zdanie napisalem)

    No właśnie, bo jedyna różnica jest taka, że klimatyzatory split są średnio
    3x za duże do pomieszczeń, działają na bezpośrednim odparowaniu w
    wymienniku, a "mój" system będzie skrojony na miarę, a oparty na wodzie
    lodowej, bo bezpośrednie odparowanie będzie na pompie pracującej tylko w
    tańszej taryfie. :P

    > - caly czas twierdze i pisze, ze chlodzenie
    > *wentylacja* nie ma sensu, bo kanaly sa za male.

    W życiu też chyba nie zrozumiesz, że niewielkim kosztem kanały mogą być
    jednak WIĘKSZE. Nie rozumiesz też, bo jak nie usiadłeś i tematu nie
    przeanalizowałeś (stąd brak zrozumienia działania i zdziwienie odnośnie
    instalacji opartej na wodzie lodowej), że nie możesz budować idei
    chłodzenia wentylacją na podstawie swoich doświadczeń z 3x
    przewymiarowanymi splitami i do tego równać każdy inny system, tymbardziej
    do swojego "standardowego" wentylatorka w rekuperatorze.

    > Zeby skutecznie schlodzic dom potrzebujesz 1000-2000m3/h,

    Po raz kolejny rzucasz tylko tymi metrami sześciennymi przewalanymi przez
    (zapewne) wymiennik klimatyzatora split jakby to był jedyny i podstawowy
    parametr. Napisz z łaski swojej co znaczy "schłodzić", tj. z jakiej i do
    jakiej temperatury, przez ile czasu się chłodzenie odbywa i o jakiej
    kubaturze do mnie rozmawiasz.

    > a kanaly *wentylacji* i standardowe rekuperatory projektowane
    > sa na 5-10 cio krotnie nizsze predkosci.

    Ale to Ty piszesz w kółko o "standardowych" parametrach,
    a resztę "danych" sobie wyciągasz z swojej magicznej kuli.

    > Kombinujesz juz nad klimakonwektorami i dobrze
    > bo tylko tak bedziesz w stanie schlodzic dom.

    Tylko w przypadku nadmiernych zysków z kuchni i większej ilości gości --
    dlatego klimakonwektor jeśli będzie, to będzie TYLKO w salonie. Nigdzie
    więcej być nie musi, stąd w ogóle zastanawiam się czy jest sens na niego
    wywalać kolejne 1500 zł.

    I pytam ponownie, co znaczy dla Ciebie schłodzić dom, bo odnoszę wrażenie
    że tobie w głowie, przy chłodzeniu domu, temperatury rodem z chłodni
    przemysłowej i dlatego nic Ci się kupy nie trzyma i ciągle tylko
    "sieniedasie".

    > Samym powietrzem z wykorzystaniem wentylacji - NIE :)

    Jak będziesz chciał chłodzić poniżej 21 stopni, to z pewnością nie.
    Ale to dlatego, że ja takich drastycznie niskich temperatur w lato nie
    planuję.

    > I nie chodzi tu jak caly czas sie czepiasz o koszty
    > tylko o sama skutecznosc.

    To ty się od dawna czepiasz o koszty twierdząc, że to będzie więcej
    kosztować niż splity porozrzucane po całym domu. Dlatego po raz kolejny się
    pytam ile mają kosztować te Twoje splity do całego domu i jak wyliczyłeś,
    że chłodzenie oparte na wentylacji będzie droższe, a przede wszystkim na
    jakiej podstawie twierdzisz, że będzie to miało słabą skuteczność.

    > PS. Fajnie ze tak sobie smieszkujesz ale pisanie do kogos nieznajomego per
    > "Adas" zakrawa troche gejostwem z Twojej strony wiec wrzuc na luz i nie rob
    > sobie wstydu :)

    Nie wiem skąd Ci przyszło do głowy jakieś gejostwo, bo raczej nawiązywałem
    tym zdrobnieniem do dziecka, które liznęło jeden temat, liznęło drugi i na
    podstawie dwóch doświadczeń już jest najmądrzejsze, wszystko wie i buduje
    jedną teorię na cały świat tylko i wyłącznie ze swoimi jedynymi słusznymi
    założeniami.

    --
    Pozdor Myjk