  • Data: 2014-08-20 10:25:42
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 20 sierpnia 2014 09:11:51 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Więc mi tu teraz nie wkładaj w usta (ups, znowu coś o gejach), że
    > twierdziłem o <=1kW do CAŁEGO domu, a tymbardziej że da się taką ilością
    > _schłodzić_ cokolwiek w sensownym czasie a tymbardziej biorąc pod uwagę
    > cały dom.

    OK to napisz konkretnie - jaka moc (ile kW) bedziesz mial u siebie do
    przeniesienia.

    > Czemu, pytam grzecznie, bierzesz teraz nagle jakiegoś szkieletora, skoro

    Bo szkieletor nie wprowadza nam dodatkowej zmiennej w postaci duzej
    akumulacji. Co akurat dla tego "testu" jest dla Ciebie in plus (nie trzeba
    miec przewymiarowanej klimy - za to ta bedzie dzialac kilka razy dluzej
    w skali calego sezonu niz w domu betonowym).

    > Jak z dzieckiem. :P Nie pytałem o koszty ekploatacyjne, tylko o podstawowe
    > koszty żeby w ogóle chłodzenie miało szansę zajść, tj. zakupu samych
    > URZĄDZEŃ pozwalających chłodzić CAŁY dom. Niejednokrotnie mi wypominałeś,

    Dwa splity = najtanszym (!) kosztem to ~1600 pln :-) Z podlaczeniem ze 2k.

    > Jakbyś go już miał, to by pracował dłużej. :P Wiem coś o tym, a koszty są
    > rzeczywiście śmiesznie małe w stosunku do osiąganego komfortu.

    Nie pracowalby dluzej bo temperatury >24stC u mnie sa wlasnie tylko przezna taki
    okres w domu :-) A nawet jak jest w srodku 27stC (powietrze) to wchodzac
    do niego mowisz "uff ale tu przyjemnie" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.