  • Data: 2014-08-20 11:39:07
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 19 Aug 2014 12:48:09 -0700 (PDT), w...@g...com

    > Zdaję sprawę, że obniżenie o każdy stopień daje oszczędność, ale powiedz
    > w twoim przypadku - realnie ile w zł zaoszczędziłeś przez te 4 sezony
    > (gdybyś miał kaloryfery) ? Chcę wiedzieć rząd wielkośći bardziej, ale
    > konkretnie (skoro podkreślasz, że realne oszczędności).

    Nie da się tego wprost przeliczyć, za dużo zmiennych znowu. Można pi razy
    drzwi zapodać dla teraźniejszych domów o średniej wielkości przy obniżeniu
    temp. o 2 stopnie, to około 1000 kW w sezonie. Janusz ma "deczko" większy
    dom, więc zapewne będzie miał większe wartości. Musisz to jeszcze przełożyć
    na posiadane ogrzewanie. Jeśli masz PC w taryfie dziennej czy gaz to jakieś
    600 zł per sezon.

    > Rozumiem.
    > Czyli można by powiedzieć, że podłogówka podnosi odczuwalność temperatury.

    Okrężne to stwierdzenie. Podłogówka polepsza komfort cieplny, tj. daje
    lepszy rozkład temperatur w pomieszczeniach. Człowiek lepiej się czuje z
    ciepłymi stopami i chłodną głową, niż odwrotnie (jak przy kaloryferach).

    --
    Pozdor Myjk