    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 19 Aug 2014 17:27:08 -0700 (PDT)
    <1rlt4qhuiw8gf$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <2nq3nagcxeej$.dlg@myjk.org>
    <7...@g...com>
    <2cyvgqhfvlpb$.dlg@myjk.org>
    <6...@g...com>
    <1sn36shplhoqp$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 sierpnia 2014 15:33:17 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Po raz kolejny rzucasz tylko tymi metrami sześciennymi przewalanymi przez
    > (zapewne) wymiennik klimatyzatora split jakby to był jedyny i podstawowy
    > parametr. Napisz z łaski swojej co znaczy "schłodzić", tj. z jakiej i do
    > jakiej temperatury, przez ile czasu się chłodzenie odbywa i o jakiej
    > kubaturze do mnie rozmawiasz.

    Dzizas - ja to przeciez juz ze trzy razy w poprzednich watkach dokladnie
    obliczalem - poczawszy od ciepla wlasciwego powietrza... :)

    Ale dobra - niech Ci bedzie, moge to policzyc jeszcze raz. Tylko trzeba
    zalozyc wymagana moc chlodnicza i tutaj zapewne sie nie zgodzimy. Bo Ty
    zapewne uwazasz, ze do schlodzenia domu wystarczy <=1kW a ja mysle ze
    duzo wiecej :) Czyli -> jaka moc chlodnicza zakladasz ktora bedziesz
    "przerzucal" tymi kanalami?

    > I pytam ponownie, co znaczy dla Ciebie schłodzić dom, bo odnoszę wrażenie
    > że tobie w głowie, przy chłodzeniu domu, temperatury rodem z chłodni
    > przemysłowej i dlatego nic Ci się kupy nie trzyma i ciągle tylko
    > "sieniedasie".

    No schlodzic = jak dla mnie utrzymywac ciagle wymagana temperature - czyli
    te 22-24stC. Wezmy pod uwage nisko akumulacyjnego szkieletora czyli
    temperatura w najupalszy dzien roku w srodku zapewne w granicy 40stC jak
    nie wiecej (z pozamykanymi oknami, z duzymi przeszkleniami od poludnia).
    Kubatura chlodzonej powierzchni - no cala uzytkowa, czyli zalozmy sredni
    domek ~150m2 = ok 400m3.

    > To ty się od dawna czepiasz o koszty twierdząc, że to będzie więcej
    > kosztować niż splity porozrzucane po całym domu. Dlatego po raz kolejny się

    Nigdy nie pisalem o kosztach. Cos Ci sie pomylilo. Nigdy nawet nie moglem sie
    czepic kosztow bo ja twierdze ze ten system nie bedzie dzialal wiec trudno tu
    porownywac koszty eksploatacyjne :-) Wiem tylko ze koszty dzialania splita
    w moim domu jezeli bym go mial to bylyby jakies grosze z uwagi na to ze
    dzialalby w sumie moze 5, moze 10 dni w roku po ~8-10h dziennie :)

    > pytam ile mają kosztować te Twoje splity do całego domu i jak wyliczyłeś,
    > że chłodzenie oparte na wentylacji będzie droższe, a przede wszystkim na
    > jakiej podstawie twierdzisz, że będzie to miało słabą skuteczność.

    Czemu bedzie mialo slaba skutecznosc to juz trzy razy liczylem i udowadnialem.
    Bo rurki w wentylacji maja za mala srednice, a powietrze za male cieplo
    wlasciwe zeby skutecznie przetransportowac odpowiednia moc "chlodu".

    > Nie wiem skąd Ci przyszło do głowy jakieś gejostwo,

    No wyobraz sobie na zywo podchodzisz do goscia i zagadujesz do niego per
    "Adasiu". No w ryja bys przeciez dostal (chyba ze trafilbys na pedala :)

    No to ok, nie obrazam sie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.