    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <1rlt4qhuiw8gf$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <2nq3nagcxeej$.dlg@myjk.org>
    <7...@g...com>
    <2cyvgqhfvlpb$.dlg@myjk.org>
    <6...@g...com>
    <1sn36shplhoqp$.dlg@myjk.org>
    <b...@g...com>
    Date: Wed, 20 Aug 2014 09:11:51 +0200

    Tue, 19 Aug 2014 17:27:08 -0700 (PDT), Adam

    > Dzizas - ja to przeciez juz ze trzy razy w poprzednich watkach dokladnie
    > obliczalem - poczawszy od ciepla wlasciwego powietrza... :)

    Świetnie, jedynie zabrakło Ci przy tym logicznego myślenia, bo wszystko
    zrównałeś do nierealnych, lub raczej wygodnych do uwodnienia swoich racji,
    warunków, tj. do doraźnego chłodzenia klimatyzatorem typu split gdy ciepło
    jest już zakumulowane w murach albo w powietrzu wisi np. "40sC a okna są
    szczelnie pozamykane"...

    > Bo Ty zapewne uwazasz, ze do schlodzenia domu wystarczy <=1kW

    Widzę, że znowu nie uważałeś na poprzedniej lekcji. :P

    Kiedy była mowa o <=1kW dyskutowaliśmy o splitach w odniesieniu do
    pomieszczeń w których są umieszczane i rzekomo na nie są idealnie krojone
    -- co jest bzdurą u podstaw, bo są, jako urządzenia _doraźne_, min.
    trzykrotnie przewymiarowane -- tymczasem do UTRZYMANIA zadanej temperatury
    wystarczy poniżej 1kW i mniejsze przepływy powietrza.

    Dlatego świetnym rozwiązaniem są inwertery, bo jak już po tej pół, czy
    nawet całej godzinie, schłodzą pomieszczenie do zadanej temperatury, to
    sobie "pyrkają" na 20% mocy sprężarki zamiast, tak jak "onofy", zapuszczać
    pełną moc co jakiś czas i huśtać temperaturą w pomieszczeniu.

    Więc mi tu teraz nie wkładaj w usta (ups, znowu coś o gejach), że
    twierdziłem o <=1kW do CAŁEGO domu, a tymbardziej że da się taką ilością
    _schłodzić_ cokolwiek w sensownym czasie a tymbardziej biorąc pod uwagę
    cały dom.

    > a ja mysle ze duzo wiecej :) Czyli -> jaka moc chlodnicza
    > zakladasz ktora bedziesz "przerzucal" tymi kanalami?

    To ja się właśnie pytam jakie TY miałeś założenia pisząc o braku
    wydajności. Teraz się już powoli przejaśnia. ;P

    > No schlodzic = jak dla mnie utrzymywac ciagle wymagana
    > temperature - czyli te 22-24stC.

    Czyli uśredniamy do 23, choć ja nie jestem zwolennikiem ubrań w domu :P
    więc mnie wystarczy w lecie stałe 24. Tak jak w zimie 20-21, bo jak jest
    zima, to musi być zimno. :D

    > Wezmy pod uwage nisko akumulacyjnego szkieletora czyli temperatura
    > w najupalszy dzien roku w srodku zapewne w granicy 40stC jak
    > nie wiecej (z pozamykanymi oknami, z duzymi przeszkleniami od poludnia).

    Hihihi. No nie żebym się spodziewał po Tobie, Adasiu, czegoś innego niż
    odwrócenie kota ogonem tak żeby swój warunek spełnić.

    Czemu, pytam grzecznie, bierzesz teraz nagle jakiegoś szkieletora, skoro
    większość budynków w PL to murowańce, sam masz betonowca a i ja, gdzie chcę
    zainstalować chłodzenie aktywne w MW, będę miał murowany zapewne niegorszy
    niż Ty (a pewnie lepszy z punktu chłodzenia, bo bez poddasza użytkowego,
    bez okien połaciowych, z wyeliminowaniem niepotrzebnych zysków słonecznych,
    itd.).

    Masz w swoim domu teraz podobno maksymalnie 27sC bez klimatyzacji, to
    zaczynaj. Ciekawe, czy znowu zapomnisz o pewnym "nieznacznym" szczególe
    przy odnoszeniu się do chłodzenia przez WM. :P

    > Kubatura chlodzonej powierzchni - no cala uzytkowa,
    > czyli zalozmy sredni domek ~150m2 = ok 400m3.

    Weźmy nawet 500 dla równego rachunku.

    > Nigdy nie pisalem o kosztach. Cos Ci sie pomylilo. Nigdy nawet nie moglem sie
    > czepic kosztow bo ja twierdze ze ten system nie bedzie dzialal wiec trudno tu
    > porownywac koszty eksploatacyjne :-) Wiem tylko ze koszty dzialania splita
    > w moim domu jezeli bym go mial to bylyby jakies grosze z uwagi na to ze
    > dzialalby

    Jak z dzieckiem. :P Nie pytałem o koszty ekploatacyjne, tylko o podstawowe
    koszty żeby w ogóle chłodzenie miało szansę zajść, tj. zakupu samych
    URZĄDZEŃ pozwalających chłodzić CAŁY dom. Niejednokrotnie mi wypominałeś,
    że budowa i użytkowanie systemu chłodzenia w WM będzie kosztowniejsze niż
    splity.

    > w sumie moze 5, moze 10 dni w roku po ~8-10h dziennie :)

    Jakbyś go już miał, to by pracował dłużej. :P Wiem coś o tym, a koszty są
    rzeczywiście śmiesznie małe w stosunku do osiąganego komfortu.

    > Bo rurki w wentylacji maja za mala srednice,

    Twoje rurki -- znowu zapomniałeś dodać.

    > No wyobraz sobie na zywo podchodzisz do goscia i zagadujesz do niego per
    > "Adasiu". No w ryja bys przeciez dostal (chyba ze trafilbys na pedala :)

    Ale ja do Ciebie znienacka na ulicy nie podchodzę, tylko dyskutujemy od 2
    lat minimum na grupie dyskusyjnej i za każdym razem z Tobą w pewnym
    momencie się dyskutuje jak z dzieckiem. ;P Wszytko ograniczasz do siebie i
    tylko swoich potrzeb.

    > No to ok, nie obrazam sie ;)

    Ale już nóżką tupałeś. ;>

    --