    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa ciepla powietrzna
    Date: Sun, 13 Nov 2011 18:48:35 +0100
    <j9mmo1$r41$1@news.onet.pl>
    <a...@o...googlegroups.com>
    <j9ok8g$enu$1@news.onet.pl>
    <d...@m...googlegroups.com>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:d902f92d-81ec-4fbc-bde3-32fb6a8a9726@m7g2000vbc
    .googlegroups.com...
    > On 13 Lis, 15:29, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    >
    > OK mysle ze nie ma sensu dalej dyskutowac - mamy zupelnie inne
    > spojrzenie na sprawe :-) Ty sie podniecasz COPem 30 w styczniu.

    COP to ponoc podstawowy parametr dla PC. Czym mam sie wiec podniecac? Jak to
    mozna inaczej porownac?

    > Nie bierzesz pod uwage ilosci gazu jaki zuzyles w srodku lata zeby
    > dogrzac CWU.

    Owszem biore. Z ostatniej faktury, trzy letnie miesiace, zuzycie o ile
    dobrze pamietam 2m^3. Rozumiesz? Dwa metry szescienne to jest ok. 17kWh,
    tyle ile zwykly letni sloneczny jeden dzien. Dla grzalki to 10,37zl a nawet
    mniej bo sprawnosc grzalki jest przeciez wieksza. 10zl dla dogrzewania latem
    w pierwszej taryfie zwykla grzalka, reszta ze slonca. Mam sie przejmowac, ze
    raz od dzwona musialbym wlaczyc grzalke? Nawet niech by to bylo i 4 m^3 to
    co to zmienia? 10zl w ta czy w tamta przez trzy miesiace. Latem nie ma
    znaczenia czy to bedzie kociol weglowy czy gazowy. Grzalke mozna ustawic
    termostatem i zaprogramowac, uzywajac przy minimalnym koszcie, do tego
    calkowicie bezobslugowo.

    No jasne... :-)

    Pozdro.. TK