  • Data: 2013-02-01 21:33:02
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrzna i tłumik
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 1 lutego 2013 18:59:38 UTC+1 użytkownik .:Artur:. napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Nie wiem czy halasuje na razie stoi. i czeka na moja decyzje co robimy z
    >
    > wyrzutniami.
    >
    > I nie wiem czy jest sens to realizowac. A szkoda mi po prostu zimnego
    >
    > powietrza. Chce zrobic z wyrzutni powietrza 3 wyloty
    >
    > 2 regulowana (na pokoj dzienny i spizanie z mzliwoscia odcicecia)
    >
    > 1 nie regulowana (na zewnatrz) tak abyrezta tam wychodzilo.
    >
    > Srednica rur to 150 mm
    >
    > A pytma sie czy jest sens instalwoac te tlumiki bo jesli halasuje to sobie
    >
    > wstawie klimatyzacje jesli nie to wrzuce rury.

> [...]

    Chyba że tak. To posłuchajta Bary Łajta. Warto puścić schłodzone powietrze. Nawet jak
    go będzie mało. Temperatury nie obniży ale zmniejszy wilgotność powietrza. Da to
    odczuwalny spadek temperatury bo człowiek może więcej odparować z siebie jak
    powietrze jest bardziej suche. Czy będzie głośne u Ciebie nie wiem. U mnie trochę
    słychać delikatny szum jak chłodzi. Szum jest na poziomie nie powodującym żadnej
    uciążliwości. Mam rozprowadzone zimne powietrze tak jak Ty chcesz to zrobić. Z tym że
    ja nie mam takiego bojlera jak Twój. Mam przerobiony klimatyzator przenośny. Do
    obiegu ma dołożony wymiennik czynnik-woda. Ugrzana woda idzie bezpośrednio do
    kaloryferów. Jakoś nie mogłem się oprzeć żeby za 900W mieć równoważnik w cieple na
    poziomie 2,5kW. Żeby sprawdzić jakie to Twoje jest głośne możesz włączyć na chwilę
    nawet jak w zbiorniku nie ma wody. Nic się nie stanie.