    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 4 Feb 2013 23:58:27 -0800 (PST)
    <kem8mb$jup$1@news.vectranet.pl> <kemd5r$t8u$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <kemhgi$mod$1@news.vectranet.pl>
    <e...@g...com>
    <a...@g...com>
    <d...@g...com>
    <keonij$9kj$1@news.task.gda.pl>
    <1...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <7...@g...com>
    Subject: Re: Pompa ciepła powietrzna i tłumik
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 5 lutego 2013 02:17:59 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > To że czegoś nie wiesz nie znaczy że tego nie ma tylko znaczy że tego nie >wiesz.
    Tłumaczyć ci nic nie zamierzam. Ale mogę specjalnie dla Ciebie napisać
    >dwa zadania z fizyki. Nie bój, to będą zadania na poziomie szkoły podstawowej.

    kogutek, nie pieudol mi za uszami - rozmawiamy o styropianie i zachodzącej wg ciebie
    (lub nie- po mojemu) w nim konwekcji. Co będzie w bojlerze to ja wiem, obaj sie
    zgadzamy ze zachodzi tam konwekcja, i obaj wiemy jakie to ma skutki.

    Jaka substancja krąży wg ciebie w styropianie? Powietrze? Sugeruję poszukać w
    kierunku lepkości powietrza w cienkich warstwach.
    Bo jesli nic nie krąży to jednak to przewodzenia i promieniowanie cos znaczy - i
    wracamy do punktu wyjścia czyli grubosci styro na podłodze.

    b.

    > 1.
    >
    > Jest zbiornik wypełniony zimną destylowaną wodą, o stosunku średnicy do wysokości
    jak 1/3 ( bojler znaczy się, taki do wody). W środku w zbiorniku na górze zamontowana
    jest wężownica. Pytanie. Czy przepuszczając przez wężownicę gorącą wodę możemy
    podgrzać wodę w całym bojlerze? Uzasadnij odpowiedź.

    > 2.
    >
    > Jest zbiornik wypełniony gorącą destylowaną wodą, o stosunku średnicy do wysokości
    jak 1/3 ( bojler znaczy się, taki do wody). W środku w zbiorniku na dole zamontowana
    jest wężownica. Pytanie. Czy przepuszczając przez wężownicę zimną wodę możemy
    wystudzić wodę w całym bojlerze? Uzasadnij odpowiedź.