    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 5 Feb 2013 17:24:30 -0800 (PST)
    <6...@g...com>
    <8...@g...com>
    <a...@g...com>
    <f...@g...com>
    <5...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <51119e3e$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Pompa ciepła powietrzna i tłumik
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 6 lutego 2013 01:05:22 UTC+1 użytkownik MK napisał:
> [...]
    prąd ten powodowany różnicą gęstości pomiędzy obszarami o różnej temperaturze w
    płynie. W stanie stacjonarnym prądy konwekcyjne tworzą zamknięte pętle - komórki
    konwekcyjne. Komórka konwekcyjna, w danych warunkach (różnicy temperatur, lepkości
    płynu) ma pewne minimalne rozmiary. Jeżeli objętość, w której znajduje się płyn, jest
    mniejsza od minimalnego rozmiaru komórki konwekcyjnej, wówczas prąd konwekcyjny nie
    powstaje i zjawisko konwekcji nie zachodzi. Efekt ten ma kluczowe znaczenie w
    konstruowaniu materiałów izolacyjnych, w których występują przestrzenie wypełnione
    powietrzem.

    płynu, przypływ ciepła odbywa się przez przewodzenie, gdy wartość ta znajduje się
    powyżej krytycznej wartości, przepływ ciepła odbywa się głównie w wyniku konwekcji.

    > Jesteś niepoprawnym optymistą,
    >
    > jeśli myślisz że drób przyzna się do błędu. ;)
    >

    > --
    >
    > M.

    Wiesz co MK. Tylko nie mów Budyniowi. Jak coś się wie bo na przykład trzeba było z
    tego zdać egzamin. Nie ważne że 30 lat temu. To się to pamięta. Może nie tak dobrze
    jak wtedy. Ale to chyba normalne. Wiedza jest jednak wystarczająca żeby po kilku
    słowach kluczowych odnaleźć to w 0,12 sekundy w googach. I to nie jedną stronę a
    kilkanaście. To nie są strony na forach dyskusyjnych, muratorach itp. Kilka
    politechnik dwa instytuty badawcze. Jest tak jak pisałem. Ale jak na wstępie. Nie mów
    nic Budyniowi. Niech liczy wielkość komórki dla azotu wykorzystując wzór dla cieczy.
    Dla gazów nikt normalny tego nie liczy bo za dużo zer po przecinku i się na
    kalkulatorze nie mieszczą. Tylko ciiiii.