  • Data: 2018-04-03 21:15:29
    Temat: Re: Pompa ciepła vs panele PV
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 3 kwietnia 2018 21:05:51 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Przy czym średnioroczny COP na poziomie 3 jest przyjęty stosunkowo niski,
    > więc... ;)

    Ja tam się na powietrznych nie znam więc niechta będzie :>

    > Bardzo często to nie -- raczej tylko ostatnio. Przy takich zyskach
    > słonecznych i temperaturze jak dzisiaj wcale nie trzeba już grzać.

    Ja mówię o zimie w okolicach początek stycznia-marzec.
    Jak tylko słońce błyśnie to prund cieknie i to cieknie w dużej
    ilości w pompę, bo tak mam ustawione że te 2 godzinki w środku dnia
    się odpala jak ma za chłodno na czujniku.

    > Można w ogóle w instalacji ongrid wykorzystywać energię bezpośrednio? Jak
    > jest za mało mocy to część bierze z paneli a część z sieci?

    Można a co więcej nie da się nie wykorzystać. Jak lejesz wodę
    ze studni pompką do swojej własnej rury a obok żona się kąpie to
    przeca ta woda pójdzie do prysznica, a nie ta co się tłoczy
    z rury wodociągowej :>
    Chyba że produkujesz na 3 fazy a ssiesz tylko z jednej. Moja pompa jest
    3f więc to nie problem, pewnie problem jest z innymi odbiornikami
    ale aż tak mi się nie nudzi żeby chałupę przepinać na jedną fazę ;)

    > Ogólnie się nie napinam, po prostu wczoraj przy jajku szwagier wspomniał że
    > takie rozwiązanie jest.

    Dla zabawy i do testów można by se coś takiego sprawić,
    ale póki co nie mam kasy i czasu a do ukończenia jest sporo innego
    złomu :>

    L.