    From: "Piotrek" <...@...ru>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Date: Sat, 10 Jan 2009 19:05:29 +0100

    > Jasne ze gigabit bez ekranu poleci. Na zwyklym kablu 5e tez zazwyczaj na
    > mniejsze odleglosci nie ma problemu.

    wg mnie do domu/mieszkania w zupelnosci wystarczy nie ekranowany kabel o ile
    bedzie sie taka siec wykonywac zgodnie ze standardami.

    > Ekranowanie kabla ma zasadniczy wplyw na predkosc transmisji. Z tym, ze
    > czesto ten ekran jest nie potrzebny bo... nie ma poporstu zrodla zaklocen.

    wiem i przypominam ze caly czas piszemy o domu/mieszkaniu.
    nie sadze zeby tworca watku puszczal skretke razem z kablem trzyfazowym na
    odcinku 100 m :)

    > Wiem co mowie bedac jeszcze lat temu wiele studentem na laborkach
    > badalismy rozne rodzje okablowania w ethernecie. Wystarczy wzdluz kabla
    > sieciowego bez ekranu polozyc kabel zasiliajacy i juz sie robi lipa.

    j/w
    ja nie mowie ze ekran niema wogole sensu, ale caly czas mowimy o wykonaniu
    instalacji SOHO ze to tak nazwe wiec nie sadze zeby sie mialo do czynienia z
    takimi warunkami gdzie ekranowanie mialo by sens.

    > Ale kto mu kaze zakladac gniazdka bez ekranu. Jak kabel ekranowany to cala
    > instalacja taka ma byc.

    kabel, gniazdka, patch panel, patchcordy i switcha ktory bedzie
    uziemiony(jakos tych SOHO z uziemieniem nie widzialem :) oraz instalator
    ktory bedzie mial o tym pojecie a nie elektryk ktory mysli ze kabel
    telefoniczny do sieci tez bedzie OK(niedawno byl taki watek:)

    po co takie koszty w domu/mieszkaniu gdzie ekranowanie w 99% przypadkow nie
    ma najmniejszego sensu ?

    --
    pzdr
    piotrek