  • Data: 2010-05-18 08:00:23
    Temat: Re: Porzeczki się wysiały?
    Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-05-18 07:42:31 +0200, "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> said:

    > Użytkownik "Agent0700" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze warto. Jakoś nie bardzo jestem przekonany, że są to siewki.

    Ja u siebie zauważyłem coś podobnego, jak przestanie padać to fotki
    pstryknę, i wystawię. U mnie jednak raczej jest to z nasion. Pamiętam
    że w zeszłym roku spóźniłem się nieco ze zbiorem białej porzeczki, i
    spora część owoców spadła na glebę. Tej wiosny wokół krzaczków pojawiło
    się trochę malutkich porzeczek, tak po dwa filigranowe liście z ziemi.
    Też się zainteresowałem, co to i skąd to.

    > Wykopując przekonasz się czy to siewki, czy odrosty czy sadzonki z odkładu.
    > Jeśli są to odrosty, to będą związane z grubszym pędem korzeniowym
    > rośliny matecznej.

    Ja wyciągnąłem z ziemi kilka już teraz przy okazji pielenia. Dokładne
    oględziny wskazują że nie są połączone w ziemi z niczym, system
    korzeniowy nie więcej jak 1 cm wokół takiej roślinki. Nie trzyma się
    niczego innego w glebie.
    Takich pikusiów chyba nie warto hodować. Lepiej klasyczny odkład,
    będzie szybciej.

    --
    DJ