    From: "Stolat" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Posadzka cementowa - wylewka
    Date: Sun, 5 Jul 2009 14:21:50 +0200

    > Jednak zastanawia mnie owe kruszywo, ....
    > mistrzunio zażyczył sobie 30 ton pisaku i 4 tony cementu, do tego jakiś
    > plastyfikator do tych pomieszczeń gdzie podłogówka będzie.
    > Wnioskuję że on chce ukrecic ten betoz z samego pisaku i cementu,
    > Czy w świetle tego co Tornad pisze nie powinienem go zmusić so pozostałych
    > składników ?
    > A czy miksokret poradzi sobie ze żwirem i większymi kamieniami ?
    > Widziałem jak tynkarze maszynowo kładli tynk i jaki element przepycha masę
    > przez wąż i tu mam wątpliwość co do tych kamyków.

    Tornad rację zawsze prawi, ale życie i warunki zmuszją nas do kompromisów
    :), ja mam 7 cm z samego piasku i cementu do tego siatkę przeciwskurczową w
    połowie wysokości ( mam podłogówkę). Dolewali jakiś plastifikator i włókna.
    Ważne jest to abyś przy podłogówce zrobił właściwe dylatacje od styropianu,
    aż nad posadzkę.
    A miksokret chyba sobie poradzi, to wielka machina co pluje zaprawą na lewo
    i prawo :). Przy tynkach kamyczki nie są wskazane :).
    Acha i cenna rada Tornada, jak ci wyleją tą posadzkę to zraszają ją przez
    kilka dni wodą.
    Ja się posłuchałem majstrów i nic nie robiłem, efekt był taki, że podłoga mi
    się scierała pod nogami.
    Dopiero zagrunowanie gruntem głęboko penetrującym, uratowało posadzkę.
    Od tego momentu cokolwiek robie z betonem, zaprawą, to przez kilka dni leje
    wodę.
    Koleś jak mi robił schodzy i taki tars przed wejściem ładnie wszytko ręcznie
    zatarł, a ja to podłewałem przez tydzień i efekt jest taki, że posadzka jest
    twarda jak skała i nic się nie pyli :).
    A przy okazji jak robił mi ten taras to robił mi go ze zwiru, piasku i
    cemntu. Myślałem, że nie uda mu sie tego równo zatrzeć ale byłem w błędzie
    :).
    Tylko, że tona żwiru u mnie to jakieś 40 zł.
    A objętościowo to chyba wychodzi 2m3/tonę więc trochę tego pójdzie do Cibie.

    Pozdrawiam
    Michał