    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Posadzka w nieogrzewanej piwnicy
    Date: Fri, 31 Dec 2010 02:22:59 -0800 (PST)

    On 31 Gru, 11:15, "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> wrote:
    > Dom czesciowo podpiwniczony. Dawac na posadzke styro , czy nie ma takiej
    > potrzeby,
    > Prawde mowiac brakuje mi wysokosci, a to co zostaje  wolalbym ocieplic welna
    > strop od strony piwnicy wlasnie,
    > zbyszek

    Jeśli to ma być nieogrzewane, to oczywiście lepiej piwnicę odciąć od
    reszty domu (ocieplając sufit) niż izolować od gruntu.

    Mając identyczny problem dałem jednak na podłogę 5cm styro, ale
    głównie z powodu "robienia" wysokości docelowej posadzki, musiałem nią
    wymanewrować do już wylanych, a niezbyt przez murarzy przemyślanych
    schodów prowadzących do tej piwnicy. Natomiast sufit i ściany dostały
    po 8cm styropianu. Po co ściany? Ano po to, że u mnie częściowo ta
    piwniczka to raczej półpiwniczka (zagospodarowane podschodzie) i przez
    ściany (ich górne części, ale styro pojechałem po całości) mam resztę
    domu.

    J.