  • Data: 2021-09-21 22:23:02
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, 21 September 2021 at 21:44:58 UTC+2, Uzytkownik wrote:

    > A słyszałeś o pompach ciepła typu "monoblock"?
    >
    > To są pompy ciepła, które mają sprężarkę, parownik, skraplacz i
    > wymiennik ciepła w jednej jednostce, którą instaluje się na zewnątrz.
    > Wewnątrz znajduje się tylko zasobnik CWU, bufor i panel sterujący.
    >
    > Ale powiem Ci, że obecne pompy gruntowe, które mają wszystko w jednej
    > obudowie, a montuje się wewnątrz domu są praktycznie niesłyszalne.
    >
    > Ty cały czas wspominasz stare, zużyte i rozkalibrowane chłodziarki Mińsk
    > po 30-40 letniej pracy, które posiadały sprężarki tłokowe i na ich
    > podstawie sobie wyrobiłeś opinię na temat pomp ciepła.

> [...]
    jaka przepaść

    Tutaj masz monoblock 9,5KW do 24,5KW

    Running temprature range: -10°C to 45°C;

    https://www.sprsunheatpump.com/9-5KW-to-24-5KW-Monob
    lock-Top-Discharge-Air-Source-Heat-Pump-Hot-Water-He
    ater-pd49698556.html

    i nadaje się na polski klimat zimą ?
    U Chińczyka masz sprawność 400%
    ale dla temp -7 C to już jest 2.33

    A gdy nadejdą prawdziwe mrozy to się pompa wyłącza