  • Data: 2021-09-22 09:12:28
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .09.2021 o 08:44 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > A technicznie jak to jest zrealizowane, przecież czynnik używają ten sam?

    Technicznie w Panasonikach T-CAP jest dodatkowy element tzw.
    "dochładzacz". Jest to rura w rurze, która schładza dodatkowo ciecz
    wychodzącą ze skraplacza. Dodatkowo T-CAP'y mają przewymiarowany parownik.
    Taniej jednak wychodzi nieznacznie przewymiarować zwykłą powietrzną PC
    (aby był zapas na duże mrozy) niż dopłacać do T-CAP'a. Przynajmniej dwa
    lata temu tak było. Przewymiarowana PC będzie nieznacznie droższa w
    ekploatacji (bo nie zmoduluje do min mocy T-CAP'a) ale jak to kiedyś
    liczyłem to mi wychodziło, że to szczegół do pominięcia.

    TG