  • Data: 2021-09-22 10:49:59
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-09-22 o 09:12 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Taniej jednak wychodzi nieznacznie przewymiarować zwykłą powietrzną
    > PC (aby był zapas na duże mrozy) niż dopłacać do T-CAP'a.

    A czy taka przewymiarowana pompa nie zacznie taktować w cieplejsze dni?
    Ja wiem, że teraz inwertery modulują dość elastycznie, ale jednak
    poniżej pewnego minimum obrotów nie zejdą.

    Kilka dni temu rozmawiałem z instalatorem (takim prawdziwym, z beretem,
    petem w zębach i w ogóle), który odradzał montowanie pompy w moim
    lokalu, bo "albo będzie zimno zimą bo pompa za słaba, albo silnik
    będzie taktował w cieplejsze dni i pompa się spsuje". Dlatego
    rozpatruję raczej model małej mocy, a w mroźne dni ew. dogrzewać
    farelką (jeśli pompa nie ma własnego dogrzewacza).

    Mateusz