  • Data: 2021-09-22 11:23:58
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .09.2021 o 10:49 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > A czy taka przewymiarowana pompa nie zacznie taktować w cieplejsze dni?
    > Ja wiem, że teraz inwertery modulują dość elastycznie, ale jednak
    > poniżej pewnego minimum obrotów nie zejdą.
    >
    > Kilka dni temu rozmawiałem z instalatorem (takim prawdziwym, z beretem,
    > petem w zębach i w ogóle), który odradzał montowanie pompy w moim
    > lokalu, bo "albo będzie zimno zimą bo pompa za słaba, albo silnik
    > będzie taktował w cieplejsze dni i pompa się spsuje". Dlatego
    > rozpatruję raczej model małej mocy, a w mroźne dni ew. dogrzewać
    > farelką (jeśli pompa nie ma własnego dogrzewacza).

> [...]

    Moja 16kW w lecie grzeje 300L wody w zasobniku. Nic nie taktuje. Po prostu
    uruchamia się na kilkanaście min. z min mocą. Wg instrukcji potrafi
    modulować do 10% mocy maksymalnej, pobiera wtedy 530W energii
    elektrycznej, ale to mocno zależy od temp. zewnętrznej.

    Zobacz strona 51:
    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sour
    ce=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiswd-loJLzAhUPv
    4sKHRMbDNsQFnoECAQQAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.toshibapr
    o.fi%2Fen%2Ftuotteet%2Ftoimistot-ja-konttorit%2Foutd
    oor-unit%2Frav-gp_at%2FDatabook%2520RAV-GP1101_1401_
    1601AT8-E&usg=AOvVaw0tVs14yGjOteK5CxsDbq8q