  • Data: 2021-09-22 12:04:53
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, 22 September 2021 at 09:03:03 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > To jest bardziej złożony algorytm niż tylko czas od do:
    >
    > W mojej toshibie jest tak:
    > https://www.manualslib.com/manual/1299315/Toshiba-Ra
    v-Sp1104at8-E.html?page=56
    Otworzyłem manual Toshiby i jest to klimatyzacja
    Ma funkcję pompy ciepła, ale ciepło oddaje wewnątrz pomieszczenia na wymienniku
    powietrznym, w 1 pomieszczeniu, czyli nie nadaje się do ogrzewania domu.

    A co do hałasu słyszalnego, to są tabelki od 63 Hz (strona 98)
    czyli jak pisałem, wibracji infradźwiękowych nikt nie bada, nikt nie mierzy, bo to
    wyższa półka.

    Czyli przyklejamy akcelerometr, wbudowany w smartfon i zdejmujemy charakterystykę
    poniżej 63 Hz do 20 Hz

    A poniżej 20 Hz musimy wypożyczyć seismograf i zakopać go w gruncie, obok pompy

    Gdyż powyżej 20 Hz slyszymy, a poniżej 20 Hz wyczuwamy halas jako wibracje
    infradźwiękowe i tutaj komorą rezonansową jest czaszka człowieka i ucho wewnętrzne
    (czujemy mechaniczne wibrowanie błony bębenkowej i nie śpimy)

    Malo kto wie co to są Infrasounds i wszyscy w Polsce uzywają do pomiarów mikrofonów
    A to podstawowy błąd, gdyż ośrodkiem prop[agacji infrasounds może być grunt, ściany
    budynku, ale też powietrze.

    Gdy umieścimy w wieżowcu , na parterze, kolumnę low bass, blisko ściany, to cały
    wiezowiec przenosi wibracje, ale w paśmie do 20 Hz, bo taka jest charakterystyka
    rezonansowa struktur o dużej gęstości, jak beton, cegla, metal

    I dlatego zlikwidowano w Polsce nocne puby grające niski bas nocą, bo mieszkający
    powyżej chorowali masowo.

    W Warszawie puby grały low bass nad Wisłą, a vipy odczuwały infrasounds z odległości
    kilku kilometrów i nie spały i chorowały i dlatego zakazały.