  • Data: 2021-09-22 11:58:43
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .09.2021 o 11:29 adam <a...@a...pl> pisze:

    > Pytanie do Tomasza i do heby.
    > Jakie modele macie u siebie? Czy kupilibyście drugi raz to samo? Co
    > ewentualnie byście zrobili, usprawnili?
    >
    > Martwi mnie trochę ten hałas. Dobre miejsce na monoblok mam u siebie pod
    > oknem sypialni, a że praktycznie przez większość obecnych zim mam
    > otwarte okno, to mogę to słyszeć. Są jakieś wytyczne jak daleko można by
    > to ustrojstwo odsunąć od budynku? Tak żeby tego nie widzieć i nie
    > słyszeć, ale żeby straty były akceptowalne.

    Ja nie mam monobloka, moja jednostka zewnętrzna to Toshiba RAV-GP 1601AT8.
    Do tego jest jednostka wew, wymiennik z pompami/czujnikami i sterownik
    pokojowy Toshiby. Zamówiłem komplet (który sam montowałem i uruchamiałem)
    w firmie od klimy/PC Toshiby.
    Jednostkę zew. można odsunąć od skraplacza (wymiennika w kotłowni) na 75m,
    max różnica poziomów to 35m.
    Trzeba tylko dobrze zaizolować rury z czynnikiem (ale to nie jest problem).
    Co do głośności - moi domownicy nic nie słyszą, ja w nocy, gdy jest cicho
    - słyszę (ale ja nie jestem reprezentatywny pod tym względem :-) ) nawet
    gdy urządzenie pracuje w trybie nocnym.
    Niemniej jednak pod oknem sypialni nigdy bym tego nie zamontował bo PC
    działa cały rok lato/zima.
    Nic bym drugi raz nie zmienił/usprawnił, tyle, że ja od paru lat
    samodzielnie realizuję "projekt PC & klima" i się do tego gruntownie
    przygotowałem, łącznie z kursami/uprawnieniami pozwalającymi na
    samodzielny montaż/serwis tych urządzeń.
    No i mam 15kW foto na dachu - koszty prądu już mnie tak nie bolą. Foto od
    początku było ujęte w projekcie "PC & klima"

    TG