  • Data: 2021-09-22 19:28:52
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.09.2021 16:13, Myjk wrote:
    > Moja z kolei 14kW i minimalną modulację ma na 40%. Co prawda można to
    > zmienić w ustawieniach serwisowych, ale nie wiem na ile można przy tym
    > grzebać.

    Moja 11kW i minimalna modulacja też około 40%. Tutaj mam wykres
    dostępnej mocy maksymalnej od temperatury -
    https://i.ibb.co/Cs0fJ2P/wydajnosc.png

    Modulacja nie jest za darmo. Sprężarka nawet inwerterowa ma założone
    obroty nominalne przy których jej sprawność jest najwyższa. Modulując te
    obroty w górę i w dół odpowiednio zwiększamy i zmniejszamy ostateczną
    moc ale równocześnie zmniejszamy sprawność (przy czym powyżej jakiś
    obrotów po prostu może się uszkodzić, a poniżej...to nie wiem ale wątpię
    żeby sprężarka była tak elastyczna żeby bez zwiększonego zużycia
    chodziła np. z prędkością 1Hz).

    > W każdym razie te 40% powoduje że już taktowania przy grzaniu CWU
    > nie ma.

    Właśnie ja nie rozumiem dlaczego w kontekście taktowania piszecie o
    grzaniu CWU? U mnie grzanie CWU to (zazwyczaj) maksymalne obroty
    sprężarki aby wodę dogrzać jak najszybciej - no bo i po co miałaby się
    grzać np. przez 1h jeżeli może się nagrzać przez 30 min?

    Rozumiem że to może być element jakieś strategii, ale co najmniej dwie
    osoby już o tym wspomniały to mi do głowy na szybko przychodzą pomysły jak:

    1. Za mały wymiennik w buforze CWU.
    2. Włączony tryb "cichy" który blokuje maksymalne obroty.
    3. Coś jeszcze...?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz