  • Data: 2021-09-22 19:28:33
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, 22 September 2021 at 16:36:57 UTC+2, Myjk wrote:
    > Wed, 22 Sep 2021 11:15:51 +0200, adam

    > 32kg wungla 25 MJ/kg daje 222kWh, przez sprawność powiedzmy 70% to jest
    > 156kWh/24h czyli w porywach dom potrzebuje 6,5kW mocy (pewnie z CWU).
    > Przeciętnie 3kW (przy 0sC). Szukasz pompy która ma przy -20sC te 6kW i daje
    > na wyjście 50sC i masz temat z głowy. Mój Apic 14kW ma przy -20sC 8kW mocy,
    > ale wtedy daje tylko 40sC na wyjściu. Przy czym -20sC to jest tyle co kot
    > napłakał, dlatego dobiera się PC na -15, reszte oblatuje grzałką.
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk
> [...]

    dada, jak naddejdzie arktyczna zima stulecia, prognozowana przez NASA, to -20 C
    będzie przez 3 miesiące i nawet grzałka 10 kW nic nie da, bo będą wyłączenia energii
    elektrycznej, a caly dom zamarznie od dachu po piwnice.

    Musi być gaz z sieci, gdyż ma wysoka kaloryczność i zapobiegnie zamarznięciu
    instalacji wodnej.

    W 4 lutego 2021 w Kanadzie było -60 C

    Takie mrozy nie dotrą do Polski ale -30 C będzie spokojnie i to nie dzien a może
    miesiąc i dlużej.

    Mimiec nie ma kasy na grzanie całego domu zimą i siedzi w jednym pokoju, bo tylko ten
    ogrzewa.

    Pompa ciepla typu klimatyzacja ma główne przeznaczenie na ciepłe rynki azjatyckie.

    Mrozów tam nie ma, bo jest cieplo i klima chłodzi a nie grzeje
    a jak grzeje to napowietrznie, bez centralnego ogrzewania.

    Kto tego nie doczyta w manualu klimatyzacji i zacznie ją używać jako zimową pompę
    ciepla, tego czeka niemila niespodzianka

    Sprzedawca sprzeda klimatyzację jako pompe ciepla bo więcej zarobi,
    instalator zainstaluje, bo zimą tam nie mieszka,
    a potem mrozy arktyczne i trzeba meble spalić aby nie zamarznąć.

    Kanadyjczycy to wiedzą i znają i mają zapasowe agregaty prądotwórcze Diesla, a ciepło
    generowane wykorzystuja do ogrzewania.

    Gdy nadejda arktyczne mrozy, parownik pompy na dworze zamarznie, zamarznie wentylator
    i to niezależnie czy to będzie monoblock czy nie.

    Jak pompa ciepła nie ma w manualu pracy do -30 C, a żadna klima tego nie ma, to
    taniej wyjdzie kupic 10 lodówek i skraplacze wstawić do pokoju, bo to też pompy
    ciepla, a używane mozna dostać za frico.