    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Powódź
    Date: Thu, 20 May 2010 11:57:35 +0200

    Maniek4 pisze:
    > Wlasnie nie. Jak posluchasz ludzi to nie rzadko mowia, ze wody tam nigdy tam
    > nie bylo.

    Teraz to każdy będzie mówił, że wody nigdy..., bo to co teraz ludzie
    mówią, to mówią pod wpływem silnych emocji. Jednak jak spojrzeć w
    rzetelne zapiski i archiwa różnych służb, to już sprawa może wyglądać
    inaczej.

    Bliskość rzeki to zawsze zagrożenie - nie trzeba filozofa, żeby to wiedzieć.

    Sa oczywiscie miejscowosci regularnie zalewane, ale nie brak tez
    > takich gdzie wody nie bylo. Caly ten teren jest narazony na powodzie a
    > ludzie musza jakos tam zyc.

    No jasne, że muszą..., ale kto buduje nowy dom, we własnym interesie
    lepiej gdyby omijał takie tereny.

    Nie da sie przeciez wszystkich upchach na
    > szczytach gor. Nasze rzeki to nie Amazonka i nie pory mokre i suche. Nie
    > wszystko da sie przewidziec.

    No jasne, że nie wszystko, ale to co się da, należy brać pod uwagę.
    Akurat ewentualność zalania przez pobliską rzekę da się przewidzieć...

    Moje miasto mimo ze daleko od niebezpiecznej
    > rzeki tez plywalo. Pozalewalo piwnice, garaze i gdzie nie gdzie domy a
    > wystarczyl krotkotrwaly obfity deszcz, to zreszta przypadlosc ostatnio wielu
    > miast.

    A no przypadłość, bo kanalizacje burzowe nie są czyszczone regularnie i
    są pozapychane - szczególnie po zimach, kiedy to bez opamiętania służby
    drogowe sypią piach na wszystko jak popadnie...

    Moze i ktos to wzia pod uwage budujac dom, ja na pewno nie. Moznaby
    > wysnuc wniosek, ze ci z piwnicami to idioci bo sami sobie sa winni.

    No widzisz... a ja właśnie to brałem pod uwagę w jednej z pierwszych
    kolejności...
    Piwnic też nie zrobiłem właśnie głównie ze względu na fakt, że mogą w
    łatwy sposób zostać zalane w razie większych deszczów. Na działce sporo
    miejsca, to się strzeli kiedyś budynek gospodarczy o ile będzie
    potrzebny i wyjdzie taniej, praktyczniej i bez kłopotu z zalewaniem piwnic.

    pozdr
    robercik-us