  • Data: 2010-05-25 08:34:10
    Temat: Re: Powódź
    Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Maj, 22:39, M <M...@w...pl> wrote:

    > Hmm. Która firma inwestuje w kanalizację i się jej to opłaca? Pytam
    > przez ciekawość. Proszę o przykład.

    tutaj raport
    http://mwik.bydgoszcz.pl/pdf/rn/Raport_MWiK_za_2008.
    pdf

    > Niestety z samorządami jest problem, bo są zdominowane przez politykę
    > centralną. Na poziomie lokalnym partie nie powinny mieć żadnego
    > znaczenia. Jednak nie u nas. I to jest problem oraz to, że nikt nie
    > rozlicza samorządów. Teraz płynie szeroki strumień kasy do samorządów z
    > Unii - trzeba oczywiście wyłożyć trochę własnej kasy, ale jednak pozwala
    > to na realizację inwestycji, które w normalnej sytuacji gmina nie
    > miałaby szans zrealizować.

    sa wybory, mozna glosowac ta osobe ktora uwaza sie za odpowiednia.
    Jesli sie nie podoba to mozna startowac samemu.
    Przy zdrowych finansach i przeplywie kasy nie trzeba miec pomocy z
    uni.
    Porownywanie:
    Jeslli brakuje kasy w budzecie domowym to idziesz do banku po kase czy
    tniesz koszty w domu.
    Bedac w UE trzeba miec zdrowe finanse wewnetrzne, nie mozna zapomniec
    ze wplacamy kase do UE a pozniej odzyskujemy ja na odpowiednie cele.
    (Taki maly bat na debili). Mozmy uzyskac troche wiecej ale ktos te
    wiecej musi dac. (Niemcy ?).
    Jesli gmina nie ma kasy to nie ma inwestycji, moze wziasc kredyt ale
    mieszkancy musza to pozniej splacac w podatkach lokalnych.

    > A wracając do kanalizacji - lokalnie budującemu dom nie opłaca sie
    > budować własnej kanalizacji. Skrzyknąć się z sąsiadami i zbudować jest
    > trudno (wie o tym każdy, kto chciał namówić współwłaścicieli we
    > wspólnocie do zamiany użytkowania wieczystego we własność). Prywatnym
    > inwestorom się to nie opłaca (inwestycja to 2-3 lata maks, a kanaliza
    > tak szybko się nie zwróci). Pozostaje samorząd.

    Budujac dom musisz budowac kanalizacje jeslki chcesz miec lazienke w
    domu. Jesli cie nie stac to mozesz postawic kibel na zewnatrz.
    Jesli firma chce miec kanalizacje to placi do firmy ktora tworzy
    kanalizacje. Za korzystanie wtedy sie placi, jak za telefon, prad,
    wode. Ktos jest przeciez wlascicielem infrastruktury oraz oczyszczalni
    sciekow i raczej nikt nie doplaca do tego interesu.