    Subject: Re: Powrót do przeszłości - drzewa
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <ochts9$me8$2@dont-email.me> <oci80v$ide$1@node1.news.atman.pl>
    <oci89o$mm8$1@dont-email.me> <oci92t$jet$3@node1.news.atman.pl>
    <oci9q2$rt4$1@dont-email.me> <ocidkn$p13$1@node1.news.atman.pl>
    <ocidtj$g9r$1@dont-email.me> <ocigvk$sei$1@node1.news.atman.pl>
    <ocih5p$cou$1@dont-email.me> <ocimgq$1rc$1@node2.news.atman.pl>
    <58ece9ab$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <58ed0054$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 11 Apr 2017 19:36:53 +0200

    W dniu 2017-04-11 o 19:20, Budyń pisze:
    > No wlasnie wymysliles najbardziej skomplikowaną i drogą (wykupy, operaty) metode na
    swiecie. I zauważ -zrobiles założenie walki z przekrętami czyli kazdy jest
    potencjalnym oszutem. I nieustana walka z urzedami, bo tam zgody byc nie moze.
    Dokladnie odwrotnie niz glosisz zwykle.

    > A trzeba inaczej. Trzeba zalozyc ze czlowiek prywatny moze na swojej dzialce robic
    co chce, niech sobie wycina te drzewa bez zadnych pozwoleń.

    Ale ja dokładnie o tym samym, czyli każdy niech ma prawo wycinania co
    tam chce.
    O zgodę musieliby występować tylko i wyłącznie w przypadkach
    inwestycyjnych i zmiany sposobu zagospodarowania np. zmiany terenu
    leśnego na budowlany.

    > Zabezpieczyc sie trzeba przed "inwestorami" których celem jest zysk. Czyli zróbmy
    te zgłoszenia wycięcia drzew, trudno tyle papierologii trzeba znieść. Jesli w ciągu
    5lat na dzialce powstanie jakas budowlanka (a nie kazda dzialanosc gospodarcza) to
    nalezy zapłacic za te wyciete drzewa wg stawek jak niedawno obowiazywały, kwota za
    obwód itp. "Inwestor" nie obejdzie przepisu i zaplaci za wycinke (ma to w kosztach),
    prywatny czlowiek nie straci, pozostali przedsiebiorcy nie ucierpią, nikt nikogo nie
    bedzie scigał za otwarcie punktu ksero na dzialce gdzie było wyciete drzewo.

    Dlaczego mamy odróżniać obywatela od obywatela? Jeżeli teren jest jego
    własnością to ma prawo wycinać co chce, kiedy i jak chce. Inwestor i tak
    przynosi podatki w zębach państwu, dlaczego ma być jeszcze dodatkowo karany?