    From: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pożar hotelu socjalnego w Kamieniu Pomorskim
    Date: Tue, 14 Apr 2009 23:06:28 +0200

    Maniek4 pisze:

    > Ciekawe kogo udupia.
    > Swoja droga to ciekawe, ze dopiero teraz te kontrole. Do tej pory nadzory
    > jezdzily po polach i karali za samowolne kible na polu?

    Będę bezczelny, ale obowiązek utrzymania obiektu budowlanego we
    właściwym stanie technicznym jak i posiadanie aktualnych dokumentów z
    okresowych kontroli i ich zlecanie spoczywa na właścicielu czy
    zarządcy danego obiektu co wynika wprost z Prawa budowlanego.
    A kogo odpowie, tyle wiem co z mediów, ponoć nadzór wydał nakaz
    wykwaterowania i później rozbiórki tego obiektu w Kamieniu Pomorskim
    jeszcze przed tą tragedią - ze względu na jego stan techniczny, Straż
    Pożarna też nie dopuszczała go do dalszego użytkowania, przypominam,
    takie decyzje o wykwaterowaniu - opróżnieniu i rozbiórce mają rygor
    natychmiastowej wykonalności i to obowiązek właściciela tego
    dopilnować. Dobierają się do Powiatowego w Kamieniu Pomorskim, tak
    media podają... jak dla mnie do niewłaściwej osoby.
    Przypomina się tragedia z Grenoble, takie same działania...

    I jutro o godz. 12 rozlegnie się dźwięk syren i minutą ciszy zostanie
    uczczona pamięć tragicznie zmarłych...

    A co do jazdy po polach, na takie zgłoszenia musimy też reagować...

    Poza tym jak podejść do pojęcia budynek zamieszkania zbiorowego? Nie
    może tam stać na klatce schodowej wózek czy rower i to koniec
    przepisów przeciwpożarowych w tych obiektach - brak jednoznacznej
    kwalifikacji w Pb czy warunkach technicznych, nie ma obowiązku
    instalowania hydrantów, czujek o gaśnicach nie wspomnę - przy ZL IV.
    Przy nowo budowanych obiektach obecne przepisy są dość rygorystyczne,
    ale większość kombinuje jak je ominąć, niestety.