    From: mal <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Problem z adaptacja piwnicy na cele mieszkalne
    Date: Fri, 19 Jun 2009 09:52:56 -0700 (PDT)

    Jeśli piwnica adaptowana na pokój ma choć ułamek powierzchni w
    częściach wspólnych budynku to niczego się nie da zrobić bez zgody
    współwłaścicieli.
    Nawet wystąpienie do sądu w tej sprawie nie rozwiązuje zagadnienia, bo
    sąd niczego nie orzeknie wbrew prawu. Natomiast każdy z pozostałych
    członków wspólnoty może wystąpić w tej sprawie do sądu o
    rozstrzygnięcie sporu jeśli nie dojdzie do ugody.
    Proszę zapoznać się dokładnie z ustawą o własności lokali:
    http://www.utbs.pl/PRAWO/UST_4.pdf
    i bardzo uważnie przestudiować księgę wieczystą mieszkania i budynku.
    To będzie najlepsze przygotowanie się do dyskusji ze wspólnotą.
    W ustawie o własności istnieje zapis dot.części wspólnych i jak można
    ten spór o piwnicę/pokój ewentualnie rozwiązać.
    Rozumiem, że w tym momencie górę wzięły emocje. Tak się zawsze dzieje,
    gdy problem zostaje podniesiony w niegrzeczny lub nieumiejętny sposób.
    Też jestem członkiem małej wspólnoty mieszkaniowej, też mamy
    zabagnioną sprawę poprzez wadliwie sporządzony akt notarialny i też
    staram się dochodzić wszystkiego drogą żmudnych negocjacji,
    tłumaczenia, przekonywania, choć nie wiem czy starczy mi życia, by
    przełamać upór jednej sąsiadki...

    mal