eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieProblem z dociepleniem ściany (styropian zagłębiony w grunt) › Re: Problem z dociepleniem ściany (styropian zagłębiony w grunt)
  • Data: 2010-06-17 02:53:51
    Temat: Re: Problem z dociepleniem ściany (styropian zagłębiony w grunt)
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Dobry,
    >
    > Przyszła i na mnie pora zadać pytanie. Sytuacja:
    >
    > -dom nieocieplony (20 lat), fundament również nieocieplony
    > -ocieplenie będzie realizowane styropianem frezowanym 15 cm i tynkowane
    ciach

    > Prawidłowa wydaje mi się (no tak naukowo brzmi przynajmniej) druga opcja ale
    > czy pierwsza jest kompletnie nieprawidłowa, czy też można na nią póśjść ?
    Ktoś
    > tak ma i żyje ? Ekipa daje 5 lat gwarancji na robotę więc w sumie "mi to
    loto"
    > ale wątpliwości mam zasiane.
    >
    > Pzdr,
    > g-jaro

    W miare poprawna wersje przedlozyl Ci M<M bez czy ze spamem.
    To co proponuje firma ma pewne wady ukryte. Mianowicie w czasie mroznej i
    bezsnieznej zimy, ktore zdarzaja sie raz na 10 lat ten styropian podparty na
    gruncie moze zostac normalnie przez niego wysadzony do gory. Styro w
    temperaturach ujemnych jest na tyle sztywny, ze ulegnie zdeformowaniu a z nim
    ten 3 mm tynk. Ponadto nalezy przewidziec, ze ten tynk na styropianie, nad
    powierzchnia gruntu bedzie zawsze brudny, gdyz odbite od plyt krople deszczu
    beda go ciagle zanieczyszczac.
    M<M podaje, ze nalezy mur, sciane fundamentowa izolowac gestym styropianem; z
    tym sie zgadzam ale folia kubelkowa na niego? Wydaje mi sie to rozwiazaniem
    blednym a to tez z uwagi na pana czy dziadka mroza. W przypadku zamarzniecia
    gruntu wokol domu ta folia kubelkowa zostanie normalnie rozerwana. Lepsza
    bylaby gruba, gladka folia, ktorej zamarzniety grunt nie ma prawa naruszyc.
    Sposob stosowany przez firme moglbym zaakceptowac pod warunkiem, ze grunt
    zasypowy obok tego styropianu bedzie gruntem sypkim, piaszczystym i w dodatku
    zdrenowanym. 30 cm warstwa nienawodnionego piasku jest na tyle dobrym
    izolatorem termicznym, ze grunt spoisty pod nim nie zamarznie zatem problemu z
    wysadzeniem tego nawisu styropianu byc nie powinno.
    W sumie jesli tak robia to grzecznie popros co by zrobili odkop na minimum 40
    cm i zasypali go piaskiem, zwirem czyt pospolka. Wtedy problem z remontem tego
    pojawi sie rzadziej, powiedzmy raz na 20 lat.
    Pzdr.
    Tornad