    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Problem z kaloryferami
    Date: Mon, 9 Dec 2013 10:43:33 +0100

    news:66ba225e-6ddb-428c-ba5e-8de9e826b60e@googlegrou
    ps.com...
    Witam,

    4 lata temu wymieniałem kaloryfery w całej chałupie. Efekt znakomity, ale
    niestety po 2 latach wystąpił problem. W jednym i TYLKO jednym
    pomieszczeniu 2 kaloryfery zieją zimnością. No to teraz krok po kroku:

    1) Myśle se, łajzy się zapowietrzyły.. No to odpowietrzam, zaczyna sikać
    wodą, co oznacza, że odpowietrzyłem dziada. O innych pomieszczeniach i
    kaloryferach nie ma co gadać, bo jest OK.

    2) Na wejściu do owych felernych kaloryferów ruła przed pokrętłem
    regulatora ciepłoty jest gorąca/regulator odkręcony na maxa. A kaloryfer
    zimny !!

    3) Przy odpowietrzaniu (patrz pkt.1) sikało zimną wodą.(regulator ciepłoty
    odkręcony na maxa)

    Za cholerę nic z tego nie rozumiem. Macie jakiś pomysł/wytłumaczenie?

    IMHO sikanie wody świadczy o"
    1. obecności ciśnienia w układzie
    2. braku powietrza w grzejniku.

    Natomiast grzanie kaloryfera to cyrkulacja, a nie cisnienie. Musi woda
    dopływać i odpływać. Przy zablokowanym dopływie od strony gorącej woda
    sika, gdyż jest dopływ ciśnienia powrotem. Jeśłi pompa cyrkulacyjna pracuje
    (inne grzejniki grzeją) to na zaworze iglicowym jest jakis paproch
    (zanieczyszczenie) kóre blokuje cyrkulację wody w grzejniku. Trzeba ten
    zawór wymontować i oczyścić. Nalbo innymi działaniami (stukaniem młotkiem
    gumowym itp) doprowadzić do odblokowania przepływu wody.

    T.