  • Data: 2013-06-26 15:04:44
    Temat: Re: Projekt ADAMA - jedziemy!
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Co zrobiłeś, że tak Ci wyszło?

    Przepraszam, ze się wtrącę, ale widzą tu błąd logiczny: Dwukrotnie większa
    powierzchnia wcale nie musi kosztować (i zwykle nie kosztuje) dwukrotnie
    więcej. Dużo zależy od projektu: kształtu bryły domu i kształtu dachu.

    Poza tym spore różnice robi stolarka okienna np. podwójne drzwi przesuwane
    na taras to koszt ok. 10 tys. Drzwi otwierane + okno obok to koszt poniżej 5
    tys. A są projekty gdzie takich drzwi są trzy pary - czyli już 15 tys
    różnicy. Jakieś nietypowe okno trójkątne, czy okrągłe, albo bardzo duże
    przeszklenie w jednym kawałku też sporo podnosi cenę.

    Analizowałem 2 lata temu koszt zakupu stolarki do kilku domów o podobnej
    powierzchni, ale różny stopniu "udziwnień" artystycznych. I koszt wynosił od
    poniżej 20 tysięcy do prawie 50 tysięcy dla okien PCV. Piszę tu o markowych
    oknach np. Oknoplast Kraków w okleinie drewnopodobnej. Zrobienie stolarki
    białymi oknami Drutex czy EuroKolor wyjdzie gdzieś 30% - 50% taniej.

    A na etapie wykończenia to się dopiero zaczyna jazda. Podłogę można przykryć
    wykładziną za kilkanaście zł / m2, panelami za 25, płytkami za 30, deską za
    50, czy parkietem za 100. A można tez wykładziną za 100, panelami za 120,
    deską, płytkami czy parkietem po 200.

    No i na koniec choć nie najmniej ważne. Rabaty, rabaty i jeszcze raz rabaty
    i kupowanie przez internet. Jak np., szukałem drzwi wejściowych to
    odwiedziłem kilkanaście salonów Gerdy i ceny były od cen katalogowych+10% do
    cen katalogowych -30%, większość dawała 10% upustu. Jak kupowałem okna to
    wynegocjowałem spory rabat, metalowe klamki, lepsze okucia, i listwy
    podokienne (montażowe), a przy pierwszej rozmowie to wszystko było za sporą
    dopłatą :-)

    Pozdrawiam
    Ergie