  • Data: 2012-01-09 07:39:37
    Temat: Re: Projekt budynku do 25 m kw. na biuro
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.01.2012 08:13, Robert G pisze:

    > Ciekawe jak wyglądałaby procedura zmiany sposobu użytkowania budynku
    > gospodarczego, na np budynek biurowy...?
    >
    > Może dałoby się wybudować gospodarczy, nanieść go na wszelkie ewidencje,
    > a później zmienić sposób jego użytkowania. Czy to wyjdzie taniej i
    > prościej od klasycznego PnB?

    Ooo, zmiana sposobu użytkowania to też cała procedura!

    Z tego co zerkając obserwuję (w robocie zmieniali przeznaczenie
    fragmentu budynku z biurowego na szkolne czy może odwrotnie) to poziom
    papierkologii jest właściwie taki sam, jak w przypadku pozwolenia na
    budowę. Nie wiem, jak koszta, ale w sumie ile kosztuje pozwolenie na
    budowę? Projekt+mapka - za taki budyneczek to jakieś 2-3 tysiące będzie.
    Dojdzie jeszcze kierbud, ale to do dogadania, i odbiór geodezyjny, ale
    to w sumie i dla budynku na zgłoszenie będzie.

    Z ciekawostek: sąsiad poszedł z nerwowym nastawieniem mniej-więcej takim
    samym jak inicjator wątku zgłaszać budyneczek właśnie tylko "na
    zgłoszenie". Tuż przed upływem ustawowego terminu urząd zaprotestował i
    musiał poprawiać i na nowo zaczynać.

    Ja w tym samym urzędzie załatwiałem pozwolenie na budowę - tylko miałem
    podejście luźniejsze i serdeczniejsze (no i doszło jeszcze "biedny
    żuczek jestem - ekipa jest umówiona: poratujcie!"). W trzy tygodnie
    miałem _prawomocne_ pozwolenie na budowę (a pozwolenie musi odleżeć 2
    tygodnie by się uprawomocnić). Bez najmniejszej łapówki.