    From: Justyna <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Projekt zjazdu
    Date: Wed, 01 Jul 2009 19:02:26 +0200

    Gosia pisze:
    > Witam,
    >
    > Może temat już był, ale mam nadzieję nie zaszkodzi ewentualnie powtórzyć.
    >
    > Potrzebuję wykonać projekt zjazdu. Chodzi o najzwyklejszy wjazd na
    > działkę z drogi publicznej (gminnej) - który prowadzi przez
    > najzwyklejszy chodnik.

    Musisz mieć od gminy pozwolenie na zjazd czyli decyzję. Jeśli nie masz
    idź do gminy i złóż materiały żeby otrzymać taką decyzję.
    Jeśli droga jest nieutwardzona prawdopodobnie projektu budowlanego nie
    będzie trzeba robić.

    > Ile płaciliście za wykonanie takiego projektu?
    >

    > Czy projekt taki musi być wykonany na mapie do celów projektowych, czy
    > wystarczy na zwykłej ewidencyjnej. Mapy do celów projektowych jeszcze
    > jej nie mam, a chciałabym już uzgodnić i zatwierdzić projekt zjazdu,
    > tak, aby jak dostanę mapę do celów projektowych móc od razu wystąpić o PnB.

    Jak będziesz miał decyzję na zjazd to wtedy potrzebujesz mapę do celów
    projektowych i warunki zabudowy (jeśli nie ma planu zagospodarowania
    przestrzennego w gminie, jeśli jest plan to super). Radzę od razu w
    projekcie budynku załączyć projekt zjazdu, wtedy tylko raz czekasz na
    pozwolenie na budowę, jeśli to przegapisz musisz czekać oddzielnie na
    samo pozwolenie na budowę zjazdu (czyli dwa razy tyle czasu). Jeśli pod
    projektowanym zjazdem przebiegają jakieś sieci projektant musi uzgodnić
    projekt z ich właścicielami, jeśli w decyzji będzie zapis że musisz
    zrobić przepust to projektant powinien Ci go zaprojektować.
    Prawdopodobnie potrzebne będzie też uzgodnienie gminy, ale to wszystko
    powinno być zapisane w decyzji przez nią wydanej. Do tego jeszcze
    organizacja ruchu na czas budowy. Ale ona już do pozwolenia na budowę
    nie potrzebna, tylko do zgłoszenia robót w pasie drogowym.
    Pozdrawiam,
    Justyna