  • 1. Data: 2009-06-29 20:47:41
    Temat: Projekt zjazdu
    Od: "Gosia" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Może temat już był, ale mam nadzieję nie zaszkodzi ewentualnie powtórzyć.

    Potrzebuję wykonać projekt zjazdu. Chodzi o najzwyklejszy wjazd na działkę z
    drogi publicznej (gminnej) - który prowadzi przez najzwyklejszy chodnik.

    Ile płaciliście za wykonanie takiego projektu?

    Czy projekt taki musi być wykonany na mapie do celów projektowych, czy
    wystarczy na zwykłej ewidencyjnej. Mapy do celów projektowych jeszcze jej
    nie mam, a chciałabym już uzgodnić i zatwierdzić projekt zjazdu, tak, aby
    jak dostanę mapę do celów projektowych móc od razu wystąpić o PnB.

    Czy możecie polecić jakiegoś taniego projektanta ze śląska (Gliwice)?

    Może ktoś by się tego podjął?

    Pozdrawiam

    MJ

  • 2. Data: 2009-06-29 21:54:03
    Temat: Re: Projekt zjazdu
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]
    > z drogi publicznej (gminnej) - który prowadzi przez najzwyklejszy chodnik.

    no taki projek wbrew pozorom to nie taki detal :-), mnie sie tez wydawalo
    tak ale..

    > Ile płaciliście za wykonanie takiego projektu?

    ja znalazlem za 1tys. - w tym jest projekt zjazdu, projekt organizacji ruchu
    na czas budowy zjazdu, uzgodnienia. Z tym ze w moim przypadku to jest droga
    powiatowa a nie gminna.
    Z tego co szukalem w sieci to ludzie taki projekt wykonywali od 300zł -
    2000zł
    zlezy od projektanta i regionu i szczescia. Niestety takich projektantow
    jest zdaje sie
    stosunkowo niewielu.

    > Czy projekt taki musi być wykonany na mapie do celów projektowych, czy
    > wystarczy na zwykłej ewidencyjnej.

    nie wiem co u ciebie ma byc zawarte, ale to nie jest tylko wrysowanie zjazdu
    na mape,
    ja musialem miec wykonany przepust rurowy
    dla rowu ktorego nie ma i na 99% nigdy tam nei powstanie - totalny debilizm
    urzedniczy.

    Budowa takiego zjazdu razem z przepustem rurowym to od 3-6tys złotych.

    Ja ostatecznei wjazd robie od strony dzialki gdzie nie potrzebuje tego
    projektu, poniwaz to bylo dla mnie za drogo.

    A teraz zeb y cie pocieszyc, jezeli to droga gminna to moze obejdzie sie bez
    projektu - poszukaj w internecie, wielu ludzia udalo sie uniknac tego.
    Po drugie jak nie ma tam rowu chocby planowanego, to sprawa tez sie
    upraszcza.
    .

    Pzdr
    Darek

  • 3. Data: 2009-07-01 17:02:26
    Od: Justyna <j...@g...pl>

    Gosia pisze:
> [...]
    >
    > Potrzebuję wykonać projekt zjazdu. Chodzi o najzwyklejszy wjazd na
    > działkę z drogi publicznej (gminnej) - który prowadzi przez

    Musisz mieć od gminy pozwolenie na zjazd czyli decyzję. Jeśli nie masz
    idź do gminy i złóż materiały żeby otrzymać taką decyzję.
    Jeśli droga jest nieutwardzona prawdopodobnie projektu budowlanego nie
    będzie trzeba robić.

> [...]
    > jej nie mam, a chciałabym już uzgodnić i zatwierdzić projekt zjazdu,
    > tak, aby jak dostanę mapę do celów projektowych móc od razu wystąpić o PnB.

    Jak będziesz miał decyzję na zjazd to wtedy potrzebujesz mapę do celów
    projektowych i warunki zabudowy (jeśli nie ma planu zagospodarowania
    przestrzennego w gminie, jeśli jest plan to super). Radzę od razu w
    projekcie budynku załączyć projekt zjazdu, wtedy tylko raz czekasz na
    pozwolenie na budowę, jeśli to przegapisz musisz czekać oddzielnie na
    samo pozwolenie na budowę zjazdu (czyli dwa razy tyle czasu). Jeśli pod
    projektowanym zjazdem przebiegają jakieś sieci projektant musi uzgodnić
    projekt z ich właścicielami, jeśli w decyzji będzie zapis że musisz
    zrobić przepust to projektant powinien Ci go zaprojektować.
    Prawdopodobnie potrzebne będzie też uzgodnienie gminy, ale to wszystko
    powinno być zapisane w decyzji przez nią wydanej. Do tego jeszcze
    organizacja ruchu na czas budowy. Ale ona już do pozwolenia na budowę
    nie potrzebna, tylko do zgłoszenia robót w pasie drogowym.
    Pozdrawiam,
    Justyna