  • Data: 2018-07-04 12:08:11
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 4 lipca 2018 08:20:06 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Niestety ale masz sporo racji
    > W tej branży "przedsiebiorcy" oszukuja pracwników jak tylko moga

    Ale wiesz skąd to się bierze?

    Żeby wypłacić 8 tys netto pracownikowi - pracodawca musi wydać z własnej
    kieszeni 13,7 tys pln. Jeżeli pracodawca wycenia wartość pracy na 8 tys
    miesięcznie - to daje pracownikowi prosty wybór - mam do wydania 8k pln -
    robimy wszystko legalnie i dostajesz z tego 4,5k pln na rękę, albo robimy
    na papierze minimalną i dostajesz na rękę jakieś 7k pln.

    Uprzedzając - pracownik nie jest niewolnikiem, a przedsiębiorca panem -
    to nie przedsiębiorca w większości przypadków decyduje o takim "przekręcie"
    tylko sam pracownik. I ja się mu wcale nie dziwię - z dodatkowych 2,5k
    odłoży sobie sam na wielokrotnie wyższą emeryturę niż da mu zus.

    --
    Adam Sz.