  • Data: 2013-06-17 14:40:30
    Temat: Re: Projekty domów - gotowce a indywidualne
    Od: Franc <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 17 Jun 2013 14:14:59 +0200, Ergie napisał(a):

    > Wentylacja mechaniczna nie musi koniecznie wymagać obniżonego sufitu.
    OK, to widocznie błędnie zrozumiałem ideę WM - myślałem, że wymaga
    prowadzenia rur pod sufitem - coś jak klimatyzacja. To dobrze, bo nie lubię
    mieć wszędzie sufitów podwieszanych.

    > Rozumiem że pokoje dla dzieci mają być na poddaszu - w takim razie musisz im
    > zapewnić normalne (pionowe) okna przy biurkach. Mogą to być te bawole oczy
    > albo lukarny. Ja by zmienił dach na dwuspadowy i wtedy każdy pokój miałby
    > normalne jedno okno na ścianach szczytowych a w miejsce tych bawolich oczu
    > dałbym okna dachowe dla doświetlenia.
    Tak, pokoje dzieci u góry, tak jak sypialnia rodziców. Okien na ścianach
    szczytowych nie chce dawać z tego powodu, że na naszej działce b. mocno
    potrafi zawiać - właśnie wzdłuż osi budynku. Wiałoby centralnie w te okna
    ścianach szczytowych. Jednak tak jak piszesz - to może dać lukarny, ale czy
    to nie przedroży dachu. Bawole oczy tak średni mi się podobają.

    > Dodatkowo na szybko:
    > - w górnej łazience nie mieści się prysznic - wszędzie są skosy. Tak wiem
    > można chodzić na dół, ale po co? Dom się buduje na większą część życia więc
    > niech będzie maksymalnie wygodny.
    Nie bawiłem się jeszcze w meblowanie, ale widzę że warto. Może jak
    podniesiemy dom do góry to wejdzie? Prysznic i tak miałbyby być otwarty,
    spływ w podłodze - nie chcę brodzika.

    > - jak podniesiesz parter to wyjdzie więcej stopni schodów - będzie potrzeba
    > więcej miejsca i OIDP jeden bieg może mieć maksymalnie 17 stopni więc
    > prawdopodobnie będzie wymagany spocznik - mogą się nie zmieścić w miejscu na
    > nie przeznaczonym.
    No i to jest główny problem - żonie nie podobają się schody. Na górze
    wychodzi długa barierka. Jak by jeszcze powiększyć schody, to będzie
    większa kiszka.

    > - zewnętrzny kominek w rogu budynku pod dachem to nie najlepsza
    > lokalizacja - zawsze w czasie rozpalania trochę kopci i po co te spaliny
    > mają się zbierać pod dachem i wlatywać do domu przez otwarte drzwi. Ogólnie
    > lubię zewnętrzne kominki, ale ta lokalizacja nie jest IMO przemyślana.
    A widzisz. Tego nie wziąłem pod rozwagę / uwagę. Z tym, że kominek / grill
    wbudowany byłby OK - teściowe mają tak zrobione i to działa elegancko z
    punktu widzenia grillowania / posiedzenia wieczorkiem.

    --
    Franc