    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Prośba o kilka porad dla początkującego kafelkarza
    Date: Mon, 11 May 2009 15:49:00 +0100

    > - do cwycinania otworów miałem coś ala cyrkiel przykręcany do wiertarki
    > (15zł castorama)

    ale zakladales gres czy glazura/terakota? To jednak troche inne materialy.
    Mysle ze takim cyrklem nie da rady wywiercic otworow w gresie.

    Ja jak zakladalem glazure/terakote, to do ciecia stosowalem taki diamentowy
    rysak - bylo szybciej i lepsza krawedz wychodzila, po przeszlifowaniu.
    Do gresu rysak sie nie nadaje, poniewaz jest to zbyt twardy material.

    Co do otworow, to na poczatku bawilem sie podobnym cyrklem, ale dla
    mnie to bylo zbyt pracochlonne. Szybciej wychodzilo gdy od tylu plytki
    nacialem
    gwiazde i otwor wylupalem kombinerkami. Sam otwory wygladaja dosc paskudnie
    w porownaniu do wycinania cyrklem, ale i tak w kazdym miejscu przy rurach
    jest
    rozeta a gniazdka sa zaslepione oslonami.

    Pzdr
    Darek