    Date: Sun, 17 Nov 2013 09:59:09 +0100
    From: "M." <...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Prośba o opinię nt materiałów do wykonania domu.

    W dniu 2013-11-16 18:42, Budyń pisze:
    > Użytkownik "HANA" <h...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > eeeee, aby nie przesadziłeś? mi wyszło cos 0,13 - jeszcze dwa lata temu
    > było u mnie najgrubiej na wsi, a teraz w muratorze juz widze 20cm styro
    > jako ocieplenie.

    Pamiętam rozmowę jeszcze w 2007r. z wykonawcą docieplenia kamienicy. Do
    0,5m muru było dokładane 14cm styropianu i facet twierdził, że nikt, kto
    buduje dom tyle nie daje. Najwyżej 8cm, chyba, że ktoś chce bardzo
    ciepło to 10cm. :-)

    Podaję to jako anegdotę, czasy się zmieniają, minęło raptem 6lat!

    > Za 5lat bedzie sie budowało wyłącznie ze styropianu :-) ),5m wysarczy na
    > konstrukcje nosną, tylko akustyka nie wychodzi.

    Na razie energia jest tania jak barszcz, dlatego przeliczając na
    oszczędności od pewnego momentu się nie opłaca. Tylko nie wiadomo, jak
    długo utrzymają się tak niskie ceny energii jak mamy teraz. Jeśli
    Chińczycy i Hindusi będą chcieli kupić sobie samochody, to ropy może
    kosztować 2-3 razy tyle co dzisiaj. Razem z ropą pójdą także ceny innych
    nośników energii oraz żywność (do rolnictwa potrzebna jest ropa).

    Ale to tylko dywagacje, bo nie wiadomo, czy to się stanie za 2 lata, czy
    za 10 lat.

    M.