eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domProśba o podpis pod petycją - bestialstwo wobec zwierząt › Re: Prośba o podpis pod petycją - bestialstwo wobec zwierząt
    From: Przesmiewca <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Prośba o podpis pod petycją - bestialstwo wobec zwierząt
    Date: Thu, 20 Jan 2011 13:30:07 +0100

    Jacek <n...@g...com> napisał(a):

    >Nie bądź oszołomem.
    >przeczytaj choćby to opracowanie
    >http://www.bezpiecznepanstwo.pl/?a=articles_get&id=
    37&c=2

    "Ogólnie rzecz ujmując, badania statystyczne pokazują, że na poziom przestępczości
    wpływ mogą mieć
    następujące czynniki: surowość kary, prawdopodobieństwo jej wymierzenia, poziom
    bezrobocia, spożycie
    alkoholu i narkotyków oraz zmiany demograficzne[8]."

    To jest problem zlozony a nie zalezny tylko od "niecuhronnosci kary"

    >Nieuchronność kary powoduje spadek przestępczości a nie jej wysokość.
    >Jak ukradnę coś i wiem, że mam jedną szansę na tysiąc, że zostanę
    >złapany ale jak mnie już złapią to odrąbią rękę - kradnę, bo ryzyko jest
    >znikome.
    >Jak ukradnę coś i wiem, że mam 60% szans, że zostanę złapany a jak mnie
    >już złapią to będę zamiatał ulice w moim mieście i nosił napis "kradłem
    >w sklepie" - nie kradnę, bo kara jest prawie pewna (vide kraje
    >skandynawskie)

    Jesli wiem, ze mam 60% szans ze mnie zlapia, ale bede wtedy _tylko_ zamiatal ulice,
    to moge uznac, ze 40% ryzyko mi sie oplaci (bo jesli sie uda ukrasc, zarobie na dom).
    Sprzatanie nie wydaje mi sie straszna kara. To jest niska kara, trzeba wiekszej, zeby
    mnie
    odstraszyc.

    Ale jesli wiem, ze jak mnie zlapia i obetna reke albo pojde do wiezenia
    na dlugie lata, to sie 2x zastanowie zanim cos ukrdne. Wysokosc czy wrecz
    nieadekwatnosc
    kary dziala na mnie odstraszajaco.