    From: Krzychu <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Prośba o pomoc w kupnie domu w kiepskim stanie
    Date: Thu, 16 Jun 2011 14:00:17 +0200

    Cześć!

    W dniu 2011-06-15 18:37, ZbyszekZ pisze:

    > Architektura była koszmarna, rozkład pomieszczeń do niczego. Tak
    > więc domyślam się z autopsji co Cie czeka.

    Domyślam się, że łatwo nie będzie, bo kilka rozwiązań w tym domu jest co
    najmniej dziwnych. Jak na przykład łazienka wielkości kibelka, podczas
    gdy mnóstwo miejsca marnuje się przez zbędne korytarze. Na ostatnim
    piętrze pod poddaszem zmiana tego nie powinna być tak problematyczna jak
    piętro niżej, pod stropem betonowym. O ile ta druga w ogóle jest możliwa.
    Nie ma też kominka, zaś komin jest w takim miejscu, że niemożliwym
    będzie podpięcie się do niego. Z kolei budowa komina tylko do tego celu
    byłaby droga. Choć podobno spaliny można wyprowadzić przez ścianę?

    > Ja miałem: zmianę elewacji, wymianę okien, tynkowanie wewnątrz,
    > ocieplenie, przesuwanie ścian i otworów w ścianach nośnych, położenie
    > podłóg etc. Kosztowało mnie to ok. 200k.

    Liczyłbym w tym przypadku tylko rzeczy, których nie musiałbym robić
    budując dom od zera. Wówczas i tak poniósłbym koszt zrobienia podłóg lub
    tynkowania, ale nie musiałbym ruszać ścian, usuwać starych okien, itp.

    > Generalnie kupno domu w takim stanie to swoista loteria, życzę więc
    > szczęścia w losowaniu.

    Dziękuję, przyda się. :-)

    > A no i mała wskazówka, zaoferowałem sprzedającemu pół ceny którą
    > żądał i niewiele ją podbił.

    Pół ceny byłoby OK.

    pozdr,
    Krzychu