  • Data: 2011-06-16 19:22:42
    Temat: Re: Prośba o pomoc w kupnie domu w kiepskim stanie
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Z tego co wiem, to budynek nie jest ujawniony w KW, więc właściciel
    > chyba nie dopełnił wszystkich obowiązków. Czy ten fakt ma się jakoś do
    > zakończenia budowy? Może ktoś podpowie?

    Według mnie ujawnienie budynku w KW nie ma nic wspólnego z zakonczeniem
    budowy a już na pewno nie z dopełnieniem obowiązków.
    To chyba teraz jest taka moda, aby wpisywać budynki do ksiąg
    wieczystych. Może podyktowane jest to faktem, że kosztuje to 200 PLN.

    Kiedyś wpis do księgi wieczystej kosztował jakiś % od wartości i nikt
    rozsądny nie rzucał pieniędzy w błoto.
    No chyba, że sprawa trafiała do sądu. U mnie we wsi 3 czy 4 lata temu
    podobno było zaledwie kilka budynków ujawnionych w KW. A zrobiono to
    tylko z tego powodu, że stanęła sprawa w sądzie o budynek. A żeby
    stwierdzić, że jest w ogóle o co się sądzić, to trzeba było budynek ujawnić.
    W KW ważny jest właściciel terenu. A dlatego jest ważny, że właściciel
    terenu jest właścicielem wszystkiego co na nim stoi i nie ma znaczenia,
    kto to wybudował. Właśnie u mnie lata temu były takie numery, że ktoś
    komuś pozwolił postawić dom na swoim. Pozwalający, czyli właściciel
    ziemi zmarł a ten, co postawił budynek chciał przepisać go na dzieci i
    ... klops bo w tym momencie dowiedział się, że nie może przepisać bo nie
    jest właścicielem....

    Kazek