eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePrzeczytałem cały wątek "wełny w skosach (znowu)" trzy razy... › Re: Przeczytałem cały wątek "wełny w skosach (znowu)" trzy razy...
    From: "Papo5merfo" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przeczytałem cały wątek "wełny w skosach (znowu)" trzy razy...
    Date: Thu, 17 Feb 2011 16:18:12 +0100

    Órzytkownik "robercik-us" napisał:
    > Brzmi wiarygodnie :-)...
    > Ale i lepiej się czujesz jako inwestor, bo zastosowałeś rozwiązanie, które
    > uczyniło Twój dach na pewno trwalszym i solidniejszym.
    > A sprawdzone...? No jasne !!!
    > Takie dachy wytrzymywały jak dotychczas dziesięciolecia jak
    > nie wieki, a dachy z membranami...?

    wydaje mi się że problem jest innej natury, bo te stuletnie drewniane
    deskowane dachy pokryte papą miały nieużytkowane poddasze, więc problemu
    zawilgacania i gnicia czegokolwiek niebyło, deski były wentylowane od
    spodu:O)
    problem pojawia sie jak ktoś z niewiadomego powodu buduje poddasze użytkowe,
    czyli ocieplone (cojest oczywiście skomplikowane i kosztowne) i je planuje
    ocieplić i tutaj mamy problem:O(

    bo jak deskę z waerstą ocieplenia zakisimy między papą i folią to taka
    kanapka musi gnić:O(
    więc jak problem rozwiązać? niby daje się szczeliny między deską i
    ociepleniem, ale w te szczeliny fszelkie robactfo i gryzonie włażą i
    niszczą, więc co zrobić? moim zdaniem powinno się dać jedynie folię od
    strony ciepłej czylli od środka pomieszczenia, żeby z tamtąd wilgoć nie
    szła, bo z zewnątrz chyba w takch warunkach się nie dostanie?:O)