  • Data: 2009-12-14 14:06:29
    Temat: Re: Przerastające Tuje
    Od: "e-kran" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A tam od razu ciąć. Czy po zakończeniu prac też będą Ci przeszkadzały? Jeśli
    > nie, to podwiązać te gałęzie, odsunąć deskami, blachą, cokolwiek byle je
    > zachować. Takie ogrodzenie od kłótliwego sąsiada może być zbawienne :) Poza
    > tym Ty też będiesz patrzył na te okaleczone drzewa, nie żal Ci? To naprawdę
    > tuje? Coś duże.
    > Wojtek

    Kiedyś będzie chciał w tym miejscu zrobić sobie np. trawnik, a zamiast tego
    będzie musił grabić to co te domniemane thuie mu zrzucą na jesieni. Piszę bo
    wiem - też mam wzdłuż ogrodzenia rząd wysokich thui sąsiada, z tym, że
    te "moje" nie przechodzą wgłąb 1,5 metra tylko kilkanaście centymetrów. A i
    tak biegania z grabiami miałem tej jesieni co niemiara bo zrzuciły masę
    suchych gałązek. Wolę grabić swoje niż cudze.
    Ja kupiłem działkę już z dobodziejstwem inwentarza. Obaj sąsiedzi mieli wiele
    lat temu taką - że się wyrażę - wizję, i sadzili swoje krzaczki i drzewka pół
    metra od ogrodzenia. No i teraz z jednej strony mam cholerne brzozy, które
    sypią przez cąłą wiosnę i całą jesień. A z drugiej strony te thuie, oraz sosnę
    himalajską, której konary włażą ponad metr w moją "przestrzeń powietrzną". Ta
    sosna zrzuca co roku kilka kilogramów długich igieł. Odkopać z nich trawnik to
    ejst wyzwanie.

    A wszystko przez to, że ludzie na etapie sadzenia roślinek trzęsą się nad
    każdym centymetrem powierzchni działki. A potem, kedy rośliny się rozrastają,
    to ich konary włażą sąsiadom w dachy i rynny, zaś korzenie rozsadzają
    ogrodzenia. Przytaczany na wstępie wątku art. 150 Kodesku cywilnego jest
    dowodem na to, że zasada sadzenia roślin tak, by nie właziły w cudzą
    przestrzeń, jest nie tylko logiczna ale na dodatek wymagana przez prawo.

    Pozdrawiam
    e-kran