    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przyznajcie się, który to?
    Date: Mon, 4 Oct 2010 04:34:53 -0700 (PDT)

    On 3 Paź, 22:01, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > I malo kto zastanawial sie jak to jest, ze pustak trzy miesiace wczesniej
    > kosztowal 5zl a teraz 15zl choc nic przeciez sie nie wydazylo. Producenci i
    > sprzedawcy zacierali rece, bo takiej rzezi niewiniatek dawno nie bylo i
    > pewnie dlugo nie bedzie.

    Mnie chyba ta banka ominela szerokim lukiem. Zaczalem budowe w
    pazdzierniku 2007 -> zrobilem tylko lawy (beton B20 -> 220 pln / m3,
    stal 1800 pln / t). W 2008 glownie mury, stropy, dach -> bloczek
    betonowy 3 pln, porotherm 25'tka - 5,8 pln, beton 210 pln / m3, stal
    troche zdrozala - placilem od 2 do 2,5k pln - i chyba z tone po 3k pln
    (potem doszlo do 3,5k pln i spadlo), wiezba ok 800-900 pln z
    impregnacja cisnieniowa, dachowka cos ~30pln / m2 - ceramika. Przez
    caly okres budowy cement byl po 8-10 pln. W 2010 ocieplenie, tynki i
    wykonczenia w srodku -> styropiany, tynki, wylewki. Odkad siegam
    pamiecia to przez te 3 lata wahala sie tylko cena stali (1,8k - 3,5k
    pln), ostatnio troche styropian zdrozal.

    Pamietam ze martwilem sie co to bedzie (ze niby nie ma materialu, choc
    na placach kazdej hurtowni bylo go pelno) ale jakos poszlo. Jakos
    zawsze udawalo sie uzyskac sensowne ceny za wszystko. Ba - te ceny
    nawet teraz, dzisiaj, sa identyczne! Nic nie zdrozalo za bardzo ani
    nie stanialo. Moze mialem szczescie ? A moze ta rzekoma banka wcale
    nie byla az tak duza. Media troche rozdmuchaly, przez pare tygodni
    niektorzy sprzedawcy powywieszali chore cenniki, a wiekszosc
    (rozumnych) kupowala i tak w innych miejscach po normalnych cenach? Ja
    tak kupowalem ;-) I nie bylo zadnych problemow z terminami, dostawami,
    dostepnoscia..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.