  • Data: 2013-02-11 14:02:27
    Temat: Re: Pustaki Jopek -opinie
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 09:39:06 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Dziwna ta ekonomia trochę.
    > Ja uwazam że nalezy liczyć tak- dodatkowe 10cm styro w posadzce to koszt >2000zł.
    Zysk roczny to myśle 10zł. Zwrot po 20latach. Czy sie opłaca czy nie >to juz każdy
    indywidualnie wg siebie patrzy.

    dla 100m2 dodatkowy koszt styro na podłodze to ok. 1600zł. Stary w dół dla 100m2,
    styro 0,04 gr. 10cm to jakies 1500kWh a przy 20cm 750kWh. Nawet grzejąc tanim węglem
    to oszczędnosc wychodzi powyżej 230zł/rocznie. Czyli zwrot po 7 a nie 20 latach.

    > I nic do tego nie ma czy zapotrzebowanie całkowite domu to 10kw czy 2kW.

    No ma, bo można stosowac zaoszczędzić na inwestcji w kocioł. Przy 2kW to wystarczy
    farelka za 30zł zamiast kotłowni za 15000 :-)))

    Ale powiedzmy ze nie oszczedzam - grzeje gazem. W wersji typowej idzie na cały dom,
    liczac razem wełne i styro 54m3x160zł=8640zł a koszt grzania gazem 2840zł.
    w wersji energooszczędnej jest 85m3x160zł=13600zł a koszt roczny grzania 2134zł
    A z tego wynika zwrot inwestycji po 7 latach (w dzisiejszych cenach, a w koncu styro
    kupilem taniej)
    A 7 lat, szału nie ma, ale do 20 daleko.

    b.