  • Data: 2009-07-19 13:52:43
    Temat: Re: Pytanie o grzejniki
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h3ujvc$7th$1@news.onet.pl...

    > masz 100% racji.
    >
    > i naprawdę hydraulicy nie ukrawiaja jakiś tajemnej wiedzy, a napewno nei
    > więcej niż przedstawiciele innych zawodów.

    Jesteście w wielkim błędzie. Obecnie hydraulika to nie jest kilka rurek
    pospawanych i podłączonych do główengo zaworu oraz kilka grzejników
    dobranych "na oko" z ręcznymi zaworami.
    Teraz instalacje hydrauliczne i CO to często wyrafinowane układy pomiarowe,
    regulacji i automatyki, które przerastają wielu hydraulików, zwłaszcza
    starszej daty. Tu niestety nie wystarczają już proste, podstawowe informacje
    o hydraulice, tu potrzebna jest wiedza z zakresu automatyki (regulacji i
    sterowania), termodynamiki, charakterystyk poszczególnych podzespołów
    regulacyjnych, a przede wszystkim znajomości rynku poszczególnych
    podzespołów automatyki i armatury, a rozwiązań są setki i poznanie ich
    wszystkich to wiedz, którą zdobywa się latami na szkoleniach oraz własnej
    praktyki. Niestety, zeby zostać dobrym fachowcem trzeba być przez kilka lat
    "prowadzonym za rączkę" przez lepszych fachowców i doświadczyć wielu błędów
    projektowych i wykonawczych, które też zdarzają się nawet tym najlepszym.
    Fachowiec jest wtedy dobrym fachowcem, kiedy wskaźnik błędów ma na niskim
    poziomie, a do tego potrafi skutecznie naprawiać popełnione kolejne błędy
    oraz wyciągać z nich wnioski, aby nie popełniać następnym razem.