  • 1. Data: 2009-07-18 18:34:14
    Temat: Pytanie o grzejniki
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Mam w projekcie salon z jadalnią 32 m2.
    Z salonu wychodzą drzwi na taras 180 cm i do tego sa 4 okna o szerokości 120
    cm. Planuję piec gazowy kondensacyjny, który jak wiadomo lubi niskie
    temperatury ok 55 stopni. Pytanie o to ile muszę mieć i jakiej wielkości
    grzejników? Nie chcę podłogowego bo chce miec drewno na podłodze. nie
    chciąłbym też grzejników na ścianach, czy te 4 okienka dadzą radę? jakiej
    wielkości pi razy oko miałyby te 4 grzejniczki? Chciałbym mieć ok 22 stopni
    w pomieszczeniu nie mniej (pom. od strony południowej, a boczki od wschodu
    iz achodu (po 1 okienku). Jak to policzyć?

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-07-18 19:08:15
    Temat: Re: Pytanie o grzejniki
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    > iz achodu (po 1 okienku). Jak to policzyć?

    W projekcie nie masz?

  • 3. Data: 2009-07-18 19:34:01
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Mariusz" <m...@n...net> wrote in message
> [...]
    > stopni w pomieszczeniu nie mniej (pom. od strony południowej, a boczki od
    > wschodu iz achodu (po 1 okienku). Jak to policzyć?

    Piec kondensacyjny nie ma sensu jeżeli nie zrobisz podłogówki w całym domu.
    Nic nie zaoszczędzisz, a dodatkowo dopłacisz do pieca i osprzętu i narazisz
    się ewentualną większą awaryjność ze względu na stopień skomplikowania.
    Kup normalny piec, najtańszy z zamkniętą komorą spalania i regulatorem
    pogodowym.

  • 4. Data: 2009-07-18 19:54:38
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > się ewentualną większą awaryjność ze względu na stopień skomplikowania.
    > Kup normalny piec, najtańszy z zamkniętą komorą spalania i regulatorem
    Hmm.. kumpel grzeje już 3 sezon kondensacyjnym bez podłogówki i zgodnie z
    przewidywaniami o ok 25%
    zużywa mniej gazu niż w klasyku.

    Do Mariusza:
    Pobaw się "purmo SDG" pobranym stąd:
    http://www.purmo.com/pl/pobierz-pliki/programy-kompu
    terowe.htm

  • 5. Data: 2009-07-18 20:09:14
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Rentier" <f...@g...com> wrote in message
    > Hmm.. kumpel grzeje już 3 sezon kondensacyjnym bez podłogówki i zgodnie z
    > przewidywaniami o ok 25% zużywa mniej gazu niż w klasyku.

    A skąd on to wie ? On by musiał mieć identyczny piec do porównań.
    Mówię ci nie szalej, nie ma takiej potrzeby przewymiarowywać kaloryferów dla
    pieca kondensacyjnego. Weź normalny piec taki średniotemperaturowy 50-70
    stopni na wyjściu. Niech ci obliczą kaloryfery dla zasilania 60 i -20 na
    zewnątrz i będziesz zadowolony.
    Dla pieca kondensacyjnego potrzebujesz wielkie kaloryfery i ledwo letbnie
    lub podłogówkę.
    Proponuję się opanować i pogadać z żoną na co wydać zaoszczedzone
    kilkanaście tysięcy. proponuję dopłacić do szyb P4

  • 6. Data: 2009-07-18 20:12:53
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > W projekcie nie masz?
    W projekcie nie mam, jest coś tam napisane ale dla 75/55 a to mnie nie
    interesuje, a i tak nie ma tam szczegółów. Nie mam projektu wykonawczego.

    --
    Mariusz

  • 7. Data: 2009-07-18 20:24:24
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > A skąd on to wie ?
    Z zapisków na rachunkach za gaz.

  • 8. Data: 2009-07-18 20:28:31
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.ble.wp.pl>

    > Nie chcę podłogowego bo chce miec drewno na podłodze.

    Ja mam podlogowke w 40m2 salonie na ktorym lezy deska panelowa
    drewniana na pow okolo 25m2 i bardzo sobie chwale to rozwiazanie...
    Jak mi sie dzidzia urodzila to w salonie miewalem zimą 24sc. Inna
    sprawa ze stoi w nim kominek, ktorym grzeje caaala chate, ale ma on
    plaszcz wodny wiec z czopucha ciepła za wiele nie leci....
    Co do okien to mam plastiki, jedno wieeelkie szer około 3,5m, drzwi
    balkonowe podwojne i okno od wschodu szer około 1,8m.

    Na pozodtalych 15m2 leza plytki i one nieco wiecej grzeją od deski,
    ale ta takze jest ciepla.

    Pozdro
    --
    Szolek
    Verba docent, exempla trahunt

  • 9. Data: 2009-07-18 20:29:05
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.ble.wp.pl>

    > Piec kondensacyjny nie ma sensu jeżeli nie zrobisz podłogówki w całym
    > domu.

    A to ciekawe. Mozesz wyjasnic dlaczego tak jest?

  • 10. Data: 2009-07-18 20:32:31
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > Z zapisków na rachunkach za gaz.

    No tak ale do czego to porównał? jak używał gazu? Może przesadnie
    oszczędzał?