  • Data: 2010-05-01 07:14:22
    Temat: Re: Pytanko o piec gazowy
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:hrfjti$qi4$1@news.onet.pl...

    http://www.allegro.pl/item1011475412_kociol_1_f_de_d
    ietrich_mcr_ii_24_s_okazja.html> tani i kondensacyjny. Sprawnosc taka sama jak w
    kotlach dwa razy drozszychale obslugowo mniej rozbudowany. Doliczyc trzeba sterowanie
    do dwoch obiegowjezeli uklad CO jest mieszany, ale to dotyczy kazdego kotla
    bezrozbudowanego sterowania niezaleznie od kondensacji czy nie kondensacji.> Jest tez
    wersja dwufunkcyjna ale zdaje sie bez zasobnika. Mimo to nienamawiam.Kociol 1F chyba
    jednak odrzuce, a 2F bez zasobnika obiawiam sie iz przypoboze z 2 lazienek moga byc
    malo wydajne, a jak kolega ma rozwiazanyodplyw kondenstatu? przewod jest jakis do
    kanalizacji? duzo tego powstaje?,jeszcze zerkne czy jest cos co ma wbudowany
    zasobnik.. w jakies ludzkiejcenie, jedyne co znalazlem to immergasa za ponad 6 tys.
    co jest stanowczo zaduzo:)> A no, do mojego kotla kupilem cos
    takiego:>http://www.allegro.pl/item1009525151_komin_
    de_dietrich_komplet_z_mcr_ii_24_bs_fi_60_100.html> choc ta aukcja to troche sciema,
    bo nie ma chyba az tak cienkich scian,zeby taka krotka rura z trojnikiem byla
    wystarczajaca, ale mniej wiecej ocos takiego chodzi.Dzieki przemysle to rozwiazanie,
    choc moze nie jest piekne (dymiaca rorka zboku elewacji to jednak sporo tansze)>>
    ogolnie mam wydzielona kotlownie jakies 7m2 w ktorej jest komin z 2kanalami 14x14
    oraz 25x14. Docelowo w niej ma byc piec weglowy jako backupna rozne ciezkie czasy :)
    ale tylko do c.o>> Tez kiedys o tym myslalem, ale to dodatkowe 5 - 7 tys. zl.,
    wiecodpuscilemja tez to zrobie w przyszlosci albo i nie :), z tym iz chce miec takie
    cosna wszelki wypadek oraz do grzania w okresach przejsciowych jesien
    wiosna,ekonomicznie moze byc to malo oplacalne.. ale cholera wie jak to
    bedziekiedys... wiec skoro juz zaiwnestuje to bedzie> Ten przelicznik zdaje sie
    bierze sie z tego, ze zasobnik wbudowany jest wplaszcz wodny stad tez szybsze
    nagrzewanie wody. Porownuje sie to zdaje siedo najprostszych rozwiazan ze starymi
    wezownicami w zasobniku ktoreuzyskiwaly stosunkowo mala moc. Dzis pewnie juz takich
    zasobnikow nie ma iprzelicznik jak to w zyciu bywa jest nieco zawyzony, ale pewne
    jest to, zezasobnik z plaszczem szybciej nagrzeje wode. Oszczednosci na spalaniu tu
    niebedzie, na ilosci zajmowanego miejsca z pewnoscia.tutaj link do tkaiej krotkiej
    broszurki jak ci sie chce to zerknij, wiadomoze to marketing ale moze cos tam prawdy
    jest w tym :)http://www.saunierduval.pl/manuals/PDF/Isotwin%202
    008.pdfZastanow sie tylko nad> cyrkulacja i nad mozliwoscia podlaczenia tego. Sa
    podobno kotly zzasobnikami z kroccami cyrkulacji. Decydujac sie na takie
    rozwiazaniepozbawiasz sie mozliwosci dogrzewania wody innymi zrodlami np. sloncem.
    Alemoze dla Ciebie to dobre rozwiazanie.Cyrkulacji nie bedzie gdyz mam wszedzie
    b.blisko lazienki sasiaduja zkotlownia oraz kuchnia tez jest bliziutko, co do solara
    tez nie przewidujegdyz polozenie domu jest takie iz nie mam dachu na poludnie a
    kotlownia jestod polnocnej sciany i do poludniowej jest duza odleglosc... a stawiac
    naziemi... szkoda mi zajmowac tym dzialki...Maniek dzieki za wszelkie
    rady!!PzdrYzedef