    From: Przesmiewca <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Rachunki, jak obnizyc?
    Date: Thu, 08 Sep 2011 14:18:06 +0200

    "MIX-NET" <hk@.pl> napisał(a):

    >Witam.
    >Ostatnio rozmawialem o rachunkach z kolega i wyszlo, ze on przy jednym
    >dziecku wiecej (dokladnie dwojka) placi za gaz ok 80 zl mniej (on ok - 13 m3
    >gazu, ja 50-55 m3 gazu), a wody zuzywa ok polowy mniej (on 6 kubikow, ja 12
    >kubikow).
    >Gospodarstwo mniej wiecej takie samo.
    >Ja zona i jedno dziecko, on zona i 2 dzieci.
    >Oboje podgrzewamy wode za pomoca junkersa. No i tak sie zastanawialismy skad
    >te roznice.
    >Na dzien dobry kolega wskazal gdzie moge odzyskac 3 kubiki. On ma spluczke 2
> [...]

    Powiem Ci tak - w duzej mierze ilosc zuzytej wody zalezy od
    stylu zycia osób. Znam osoby, ktore zebow nie umyja jak nie leci
    woda, sa tacy, ktorzy codziennie leja pelna wanne wody do kapieli
    a inni biora szybki prysznic. Niktorzy sie kapie 2x dziennie, inni
    raz na 2,3 dni. To samo tyczy sie sposobu zmywania, jedni nalewaja pelna komore wody
    i tam myja, niektorzy myjapod ciagle lejaca sie woda. Zmywarka na pewno bedzie
    oszczedniejsza
    jesli chodzi o wode, ale musisz liczyc tabletki do zmywania,
    sol i nablyszczacz (albo drzosze tabletki). plus oczywiscie koszt zakupu
    samej zmywarki i jej amortyzacja przez lata - nawet nie wiem ile lat trzeba,
    zanim sie taka zmywarka zwroci.
    Pranie - niektorzy zmieniaja reczniki 2x w tygodniu,
    niektorzy raz na tydzien, inni raz na 2tyg., posciel, ubrania - ile razy
    sasiad pierze w tygodniu a ile Ty?
    Wymiana spluczki przy paroosobowej rodzinie tez da jakas oszczednosc wody,
    ale zanim sie zwroci zakup i montaz - przy obecnej cenie metra szesciennego
    wody mina dlugie lata.

    Powiem tak - wydaje mi sie, ze to to po prostu inne zwyczaje Twoje i inne
    sasiada generuja roznice.